19 تیر 1395
شماره خبر: 166026

ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای رسوب های پشت سدهای البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای رسوب های پشت سدهای البرز


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به بالا بودن میزان رسوب های پشت سدهای این استان، گفت: باید تدابیر ویژه برای این نوع رسوب ها اندیشید.
حامد فرضی درنشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز، افزود: سالانه 516 هزار مترمکعب رسوب را در پشت این سدها شاهد هستیم. وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان رسوب ها در کاهش عمر مفید سدها موثر است، باید اقدامات جدی دراین زمینه صورت گیرد. فرضی با اشاره به طرح های اقتصاد مقاومتی درحوزه منابع طبیعی استان البرز نیز گفت: در چند سال اخیر شاهد فرونشست زمین دراثر بهره برداری بیش از حد از آب بوده ایم. وی اضافه کرد:این میزن در منطقه ساوجبلاغ 22 سانتی متر نشست است که خطرات سنگینی را به همراه دارد و عدم تغذیه سفره های آب های زیر زمینی از جمله آن به شمارمی رود. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: در البرز 15 هزار هکتار جنگل وجود دارد که 10 هزار هکتار آن جنگل های دائمی و بومی و پنج هزار هکتار آن را جنگل های دست کاشت تشکیل می دهد.
وی عرصه مراتع را در استان البرز 370هزار هکتارعنوان کرد و گفت: این استان دارای سه حوزه آبخیزداری است. فرضی با اشاره به اینکه اجرای طرح های آبخیزداری تثبیت خاک است، افزود: حفظ پوشش گیاهی در کنترل فرسایش خاک دارای اهمیت است و از سوی دیگر چرای دام باید متناسب با ظرفیت مراتع باشد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود