21 تیر 1395
شماره خبر: 166167

آغازسرشماری تابستانه حیات وحش استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آغازسرشماری تابستانه حیات وحش استان البرز


استان البرز با وجود دو منطقه شکار ممنوع طالقان و منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و با شرایط زیستگاهی مناسب، دارای جمعیت قابل توجهی از گونه های علفخوار از جمله کل و بز و قوچ و میش می باشد.
سرشماری نوبت اول (تابستانه ) پستانداران شاخص استان البرزدر هفته جاری آغاز خواهدشد. حکیمی رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان البرز با اعلام این خبر گفت : به منظور برآورد جمعیت، اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال قبل، سرشماری حیات وحش از روز سه شنبه این هفته در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و از هفته بعد نیز در منطقه شکارممنوع طالقان انجام می شود. حکیمی در خصوص نحوه اجراء و زمانبندی آن گفت: در این برنامه سرشماری که به مدت دو هفته (22 تیرتا 5 مرداد ماه) ادامه خواهد داشت ، مسیرهای مهم جهت سرشماری پستانداران منطقه در نظر گرفته خواهد شدواکیپی متشکل از40 نفرکارشناس ماموران یگان حفاظت، تشکل های زیست محیطی و همچنین همکاران بازنشسته سازمان کار سرشماری حیات وحش را انجام خواهند داد.
گفتنی است منطقه حفاظت شده البرز جنوبی با توجه به وسعت 64 هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع طالقان با وسعت 75 هزار هکتار با دارا بودن تنوع و غنای گونه های گیاهی و جانوری بعنوان زیستگاههای مهم جانوری استان تلقی شده وکلکسیونی از تنوع زیستی کشور را در خود جای داده و از حیات وحش شاخص آن میتوان به کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه ای ، گراز،کفتار ، تشی ، روباه و خرگوش و ... اشاره نمود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود