28 تیر 1395
شماره خبر: 166592

توقیف بیش از ۹۶۰ وسیله نقلیه متخلف در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توقیف بیش از ۹۶۰ وسیله نقلیه متخلف در استان البرز


رئیس پلیس راهور استان البرز از توقیف بیش از ۹۶۰ وسیله نقلیه متخلف طی یک هفته گذشته خبر داد.
سرهنگ سید همایون شریفی اظهار کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت و حفظ حقوق و آرامش شهروندان در حوزه های ترافیکی - انتظامی در استان، پلیس البرز با رانندگان متخلف با جدیت برخورد می کند.
وی در ادامه گفت: طی یک هفته گذشته، پلیس با ۶ هزارو ۴۴۲ راننده حادثه ساز، ۱۰ هزار و ۴۷۷ راننده که دارای تخلفات ساکن بوده اند و همچنین ۱۷ هزار و ۳۰۱ راننده که مرتکب سایر تخلفات شده اند برخورد و اعمال قانون کرده است.
محرومیت ۷ راننده متخلف البرزی از رانندگی
سرهنگ شریفی گفت: در این زمان ۶ خودرو که دارای خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال بودند توقیف و روانه پارکینگ شد. وی در این باره توضیح داد: برابر تبصره ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد. رئیس پلیس راهور استان البرز در ادامه افزود: ۷ راننده متخلف نیز که دارای بیش از ۳۰ نمره منفی بودند به مدت ۳ ماه از رانندگی محروم شدند. وی افزود: به منظور حفظ جان شهروندان در معابر ۵ راننده معتاد نیز شناسایی و به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم و ۴ راننده متخلف نیز به دادگاه اعزام شدند.
توقیف ۵۲۲ موتورسیکلت در البرز طی هفته گذشته
سرهنگ شریفی اضافه کرد: طی یک هفته گذشته ۴۳۹ دستگاه خودرو و ۵۲۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف شده اند. وی افزود: در یک هفته گذشته خوشبختانه هیچ تصادف فوتی حادث نشد و تعداد ۱۴ فقره تصادف جرحی و ۳۰ فقره تصادف خسارتی رخ داد. رئیس پلیس راهور استان البرز در پایان ضمن توصیه به رانندگان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس با رانندگانی که بدون توجه به قوانین و مقررات، حقوق شهروندی را پایمال می کنند و برای جان و مال سایرهمشهریان خطرآفرین می شوند با اقتدار و جدیت برخورد می کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود