29 تیر 1395
شماره خبر: 166664

بزرگترین رویداد قرآنی البرز با حضور 206نفر از برترین ها آغاز می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بزرگترین رویداد قرآنی البرز با حضور 206نفر از برترین ها آغاز می شود


استان البرز از هفته آینده شاهد برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی خود با حضور 206 نفر از برترین های این حوزه خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: برگزاری مسابقه های قرآنی یکی از مهمترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است که در مراحل مختلف شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی برگزار می شود. حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی افزود: مرحله شهرستانی این مسابقه ها با حضور 12 هزار نفر از متسابقین در سطح بسیار خوبی انجام شد که برای مرحله استانی آن 206 نفر از برترین های این تعداد شرکت کننده حضور می یابند. وی اظهار داشت: مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی از هفته آینده آغاز می شود که در ابتدا مسابقه های بخش خواهران با حضور 106 نفر در روزهای دوم و سوم مرداد ماه برگزار می شود. وی همچنین با اشاره به اینکه مسابقه بخش برادران با حضور 100 نفر در روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه برگزار می شود، گفت: این مسابقه ها در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج انجام می شود. صالحی سطح برگزاری این مسابقه ها را بسیار عالی و بالا دانست و افزود: داوران این مسابقه ها در سطح بین المللی بوده و افرادی که در این مرحله به عنوان برتر انتخاب شوند، برندی برای آنان به حساب می آید. وی با اشاره به اینکه داوران این مسابقه همچون آقایان اطهری فرد، شهیدی پور و طوسی هستند، اضافه کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقه ها در 11 رشته همچون حفظ پنج، 10، 20 و کل قرآن، قرائت، ترتیل، اذان، ابتهال و تواشیح برگزار می شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقه ها، نمایشگاه قرآنی نیز دایر می شود، گفت: اختتامیه مرحله استانی مسابقه های قرآنی در روز 20 مرداد ماه در باشگاه میلاد برگزار می شود. وی بیان داشت: یکی از برنامه های اجرایی در این مراسم زنده کردن یاد و خاطره شهدای قرآنی فاجعه منا است زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که نباید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود.
**اجرای طرح حفظ قرآن به صورت مجازی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به اجرای طرح حفظ قرآن کریم در استان اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری مسابقه های قرآنی در راستای ترویج فرهنگ و حفظ قرآن، طرح حفظ قرآن و اجرای آزمون آن به صورت مجازی و واقعی انجام می شود. وی افزود: برای این منظور کانال های تلگرامی طرح حفظ در فضای مجازی راه اندازی می شود و هم اکنون در حال تهیه محتوای این طرح هستیم.
وی بیان داشت: همزمان با مسابقه های قرآنی، مسابقه طرح حفظ از طریق مراکز مربوطه به صورت تلفنی انجام می شود.
**پایان طرح تابستانی نشاط معنوی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به پایان یافتن طرح تابستانی نشاط معنوی اشاره کرد و افزود: این طرح در 17 امامزاده شاخص استان برای جوانان و نوجوانان برگزار شد وی ادامه داد: این طرح تابستانی در پنج امامزاده شهرستان کرج، چهار امامزاده در ساوجبلاغ و در شهرستان های طالقان، اشتهارد و نظرآباد هر کدام در دو بقعه متبرکه و امامزاده برگزار شد. صالحی گفت: در این طرح با دعوت از مبلغین یک فضای معنوی در بقاع متبرکه برای شرکت کنندگان به وجود آمده بود. **اجرای طرح بزرگ تجاری- خدماتی در موقوفه فاتح (کافه جهان) مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: طرح فاتح (کافه جهان) در محدوده چهارراه طالقانی که چندسالی بود هیچ خدمات دهی نداشت، مقرر شده با جلب مشارکت بخش خصوصی به یک پروژه بزرگ تجاری- خدماتی تبدیل شود. وی ادامه داد: با اجرای این طرح ضمن اینکه رونقی در آن محدوده جغرافیایی به وجود می آید، زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان را نیز به وجود می آورد. وی ایجاد پارکینگ طبقاتی به جز بحث تجاری- خدماتی را از دیگر بخش های این طرح دانست و گفت: عرصه ی این موقوفه هفت هزار مترمربع است ولی حدود 34 هزار مترمربع طرح دیده شده و شروع آن به زودی انجام می شود.
**آغاز فاز 2 طرح توسعه امامزاده حسن (ع)
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به دیگر طرح های عمرانی این اداره کل اشاره کرد و افزود: همچنین مناقصه فاز دوم طرح توسعه فضای امامزاده حسن (ع) انجام شده و طرح به زودی آغاز می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود