30 تیر 1395
شماره خبر: 166732

سازمان بهزیستی یک‌دهم بودجه مورد نیاز را در حوزه معلولان دریافت می‌کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سازمان بهزیستی یک‌دهم بودجه مورد نیاز را در حوزه معلولان دریافت می‌کند


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی قبول دارد که هزینه ایاب و ذهاب پرداختی به معلولان ناچیز است، گفت: مشکل اساسی سازمان بهزیستی کمبود اعتبارات است و سازمان یک دهم بودجه مورد نیاز را در حوزه معلولان دریافت می‌کند.
حسین نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه در کشور تقسیم کار صورت گرفته است، اظهار داشت: تجهیز، برگزاری اردوها و مسایل ورزشی مربوط به وزارت ورزش و جوانان است. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حمل و نقل عمومی افراد معلول به عهده شهرداری‌ها است، افزود: شهرداری تهران سامانه‌ ناوگان بزرگی برای افراد معلول راه‌اندازی کرده است و سازمان بهزیستی هر ساله اعتباراتی را برای کمک به هیئت‌های ورزشی، اعزام آن‌ها به مسابقات خارج از کشور و هزینه ایاب و ذهاب می‌پردازد. وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی قبول دارد که هزینه ایاب و ذهاب پرداختی به معلولان ناچیز است، گفت: مشکل اساسی سازمان بهزیستی کمبود اعتبارات است و سازمان یک دهم بودجه مورد نیاز را در حوزه معلولان دریافت می‌کند. نحوی‌نژاد با بیان اینکه سبب ایجاد معضل معلولین در زمینه حمل و نقل، کمبود اعتبارات و در کنار آن تا اندازه‌ای کم‌کاری سایر دستگاه‌هایی است که باید در این زمینه همکاری کنند، است، افزود: به سبب اینکه قانون فعلی گریزگاه دارد، تنها راهکار رفع این معضل، بازنگری قانون است.
وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برنامه و طرح‌های زیادی دارد، گفت: به سبب اینکه اعتبارات کافی وجود ندارد، نمی‌توان این برنامه‌ها را اجرایی کرد.


منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود