31 تیر 1395
شماره خبر: 166808

کارهای فرهنگی باید بالاترین دغدغه مسئولان جامعه باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کارهای فرهنگی باید بالاترین دغدغه مسئولان جامعه باشد


امام جمعه شهرستان فردیس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مسائل فرهنگی گفت: کارفرهنگی کار دشوار و پیچیده است که باید بالاترین دغدغه مسئولان و متولیان امر در جامعه باشد.
حجت الاسلام علی اکبر ایمانی درآیین تودیع ومعارفه رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس افزود: فرهنگ باید بالاترین دغدغه افراد دلسوز جامعه باشد، اگر فرهنگ درست شد به تعبیر امام راحل بقیه امور در چارچوب قانون درست می شود. وی گفت: همه ما مسئولان در هر جایگاهی که قرار داریم اگر بتوانیم هنرمندانه در این عرصه بدرخشیم و حضور ما در این جایگاه ها فضاهایی که برای خودمان تعریف می کنیم در راستای همان هنر بدیعی انسانیت قابل تعریف است. وی با اشاره به اینکه هنرموجب پایداری وماندگاری جامعه می شود،اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند گاهی اوقات یک شعر و نقاشی و کارهنرمندانه در حقیقت معادل است با چندین جلد کتاب و ساعتها سخنرانی کردن است،کار هنری بخاطر هنرمندانه بودنش و بخاطر روح جست و گر انسان این کارهنری ماندگار می شود.
ایمانی با بیان اینکه مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز در طول دوره مسئولیتش با همه فضاسازیهایی که معمولا برای کارهای هنری طبیعی است وجود دارد همیشه توجه به فردیس داشتند، گفت: کار فرهنگی کار حساسی است چرا که خیلی وقت ها آن چارچوب ها و ضوابط دقیق مشخص نباشد و یا اگر مشخص باشد در تشخیص آن مصداق انسان گرفتار می شود که آیا موسیقی فاخر یک کار مباهی و مشروحی است که چه بسا در بعضی جاها ما ترجیح دارد. ایمانی افزود: تشخیص کار فرهنگی سخت و دشوار است ولی تشخیص هم بر عهده عرف و عامه جامعه است خیلی وقت ها نظام و مشرف آن عرف باید مورد توجه وعنایت باشد. وی در بخش دیگر سخنان خود به فرهنگ مصرف در کشوراشاره کرد و گفت: فرهنگ مصرف در کشور ما نیاز به اصلاح دارد. ایمانی افزود: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز به شهرستان فردیس نگاه ویژه ای دارند و فردیس دومین شهرستان پرجمعیت استان بوده و چهرهای فرهنگی فاخری در این شهرستان ساکن هستند. امام جمعه شهرستان فردیس گفت: در این شهرستان کسانی زندگی می کنند که مایه مباهات فردیس هستند که برای رشد و تعالی و شهروندان موثر می باشند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود