2 مرداد 1395
شماره خبر: 166916

قاضی‌زاده هاشمی: نگاه‌ گروه اقتصادی دولت به بخش سلامت نیازمند تجدیدنظر است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قاضی‌زاده هاشمی: نگاه‌ گروه اقتصادی دولت به بخش سلامت نیازمند تجدیدنظر است


وزیر بهداشت با بیان اینکه تا ۲۰ سال آینده نمی‌توان با بودجه‌های دولتی این میزان تخت راه‌اندازی کرد گفت: نگاه‌ گروه اقتصادی دولت به بخش سلامت نیازمند تجدیدنظر است.
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در جریان افتتاح 160 تخت بیمارستانی در بیمارستان شهید رجایی کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی 720 تخت بیمارستانی در استان البرز در مدت 18 ماه با حداقل هزینه انجام شده است و از همه این همکاران ممنون هستیم. وی افزود: علاوه بر این‌ها 3 دانشکده و 30 اتاق عمل ساخته شده است. وی با اشاره به راه‌اندازی صدها تخت آی سی یو و سی سی یو اظهار داشت: این اقدامات جدای از پایگاه‌های اورژانسی است که ساخته شده است. وزیر بهداشت با بیان اینکه البرز جزو استانهایی است که محروم بوده است، ادامه داد: دلیل آن نیز این است که زیر سایه تهران بوده است. قاضی‌زاده با بیان اینکه استان البرز با کمبود شدید سرانه تخت بیمارستانی روبه‌رو است، بیان کرد: باید به ازای هر هزار نفر، 1/6 تخت داشته باشیم که این آمار در استان البرز 0.6 تخت است.
وی ادامه داد: باید بیش از سرعت کنونی تلاش کنیم تا محرومیت‌ها در استان کاهش پیدا کند. وزیر بهداشت با بیان اینکه همه مسئولان استان برای راه‌اندازی این تعداد تخت در این مدت کوتاه زحمت کشیده‌اند، بیان کرد: برای کسب این موفقیت یک کار تیمی انجام شد و خوشبختانه استان البرز جزو استانهایی است که همکاری‌های خوبی در آن وجود دارد.‌ وی با بیان اینکه امیدواریم که موانع توسعه‌ای البرز هر چه زودتر برطرف شود، گفت: در مورد هدف‌گذاری و توسعه سرانه تخت برای هر هزار نفر باید به حداقل به 2.6 برسیم چون وضعیت کشورهای اطراف ما در حال حاضر 2.6 تخت برای هزار نفر است.
قاضی‌زاده با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف حداقل 90 هزار نیازمند هستیم که با اعتبارات دولتی شدنی نیست. وی با بیان اینکه تا 20 سال آینده نمی‌توان با بودجه‌های دولتی این میزان تخت راه‌اندازی کرد, گفت: 2 سال است که می‌گویم که باید ساز و کار دیگری توسط نمایندگان تصویب شده و دولت نیز بپذیرد تا ما بتوانیم جهش قابل توجهی داشته باشیم و تنها راه موجود برای تحقق این موضوع حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است. وزیر بهداشت با بیان اینکه حمایت از بیمه‌ها برای سرمایه‌گذاری و عدم فشار به مردم نیاز است، بیان کرد: همانطور که در صنعت آب و برق و تلفن سرمایه‌گذاری می‌کنند امیدواریم در بخش سلامت هم این اتفاق محقق شود.وی با بیان اینکه متاسفانه نگاه‌ها در این زمینه واقع‌بینانه نیست، افزود: نگاه‌ها به این موضوع باید توسط گروه اقتصادی دولت تجدیدنظر شود و در غالب تصویب بودجه‌های آینده و مصوباتی که مجلس برای برنامه ششم توسعه خواهد داشت بتوانیم به این هدف که حداقلی است برسیم. وی با بیان اینکه رسیدن به این هدف در استان البرز نیازمند کار خیلی زیادی است، گفت: حداقل در استان البرز 2500 تخت بیمارستانی کم داریم ضمن اینکه اساس بر پیشگیری و تقویت بهداشت است. وی گفت: امیدواریم طرح تحول سلامت با قوت در مجلس و دولت آینده ادامه پیدا کرده و متوقف نشود.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود