3 مرداد 1395
شماره خبر: 167035

صیانت از اقتدار نیروهای مسلح در صدر برنامه ها قرار دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

صیانت از اقتدار نیروهای مسلح در صدر برنامه ها قرار دارد


رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز گفت: صیانت از اقتدار نیروهای مسلح از وظایف اصلی این سازمان و در صدر برنامه ها قرار دارد.
سید رضا حسینیدر آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز افزود: توسعه ی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه ای منوط به داشتن نظم و امنیت در آن جامعه است. وی تصریح کرد: اگر در استان البرز خواستار توسعه اقتصادی هستیم باید امنیت در این استان داشته باشیم زیرا سرمایه گذار بایستی ثبات و امنیت را شاهد باشد. وی اظهار داشت: نیروهای مسلح تامین کننده ی نظم و امنیت در هر کشورهستند و به رغم اوضاع ناامن کشورهای همسایه که هر روز شاهد ترور، جنگ و کشتار در آن ها هستیم ولی در کشور ما نیروهای مسلح چنان به وظیفه خود به خوبی عمل می کنند که امنیت مناسبی در کشور داریم. وی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه دارد از این اقتدار حفاظت و حمایت کند و با هرگونه تخلفی برخورد کند و مواردی که در نیروهای مسلح به عنوان جرم است به این سازمان گزارش شود و سازمان نیز وظیفه دارد که با اقتدار عالمانه و دادرسی منصفانه به آن رسیدگی کند. حسینی بیان داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح بایستی جرایم قضایی را به دور از هرگونه جنجال و با سرعت و دقت و با اقتدار رسیدگی کند. وی تاکید کرد: حفظ حقوق عامه و رعایت حقوق شهروندی یکی از تکالیف قوه قضاییه است و سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در مجموعه نیروهای مسلح وظیفه دارد به این مهم توجه کند. وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم حساسیت خاصی وجود دارد، گفت: این مهم در شرع اسلام سابقه ی دیرینه ای دارد ولی به آن در کشورهای دیگر از 80-70 سال پیش پرداخته می شود. رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز با بیان اینکه این سازمان در تعامل با نیروهای مسلح به خوبی انجام وظیفه کرده، افزود: حفظ اسرار و اقتدار و شان نیروهای مسلح و جلوگیری از جو بدبینی به نیروهای مسلح باید جزو وظایف قضات قرار گیرد. وی بیان داشت: در سازمان قضایی نیروهای مسلح فرصت خوبی وجود دارد برای تعامل سازنده با نیروهای مسلح به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آموزش خاص ضابطین و در همین راستا کلاس های آگاه سازی به صورت مرتب برگزار می شود.
***امر قضاوت از سختی زیادی برخوردار است
رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز نیز در این آئین گفت: امنیت موجود در کشور ما مرهون ایثار و مجاهدت ایثارگران و خون شهدای زیادی است و باید سعی کنیم از این ارزش ها پاسداری کنیم. غلامعباس ترکی افزود: امر قضاوت از سختی زیادی برخوردار است و این سختی کار در قضاوت در نیروهای مسلح از سختی و حساسیت بیشتری برخوردار است. وی اظهار داشت: این حساسیت به دلیل جایگاه این بخش در امنیت و شئون مختلف حاکمیتی بیشتر است و طی طریق در این مسیر پرنشیب و فراز بدون اتکا به خدا و ائمه اطهار (ع) ممکن نیست. وی گفت: این سازمان به عنوان یک مرجع اختصاصی علاوه بر رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح بر حفظ اسرار نیروهای مسلح و شئون آن ها و تقویت اصل سلسله فرماندهی و صیانت از نیروهای مسلح در مقابل هرگونه آسیب و بالابردن اقتدار نیروهای مسلح تلاش می کند. ترکی به فعالیت این سازمان در استان البرز اشاره کرد و افزود: در بسیاری از عناوین مجرمانه شاهد کاهش یا کنترل بودیم و شاهد کاهش چشمگیر شکایات مردمی از نیروهای مسلح به خصوص نیروهای انتظامی بودیم که نشان دهنده افزایش رضایتمندی مردم از این نیرو است. وی بیان داشت: افزایش رضایتمندی مردم مهمترین اصل برای کاهش جرایم است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود