4 مرداد 1395
شماره خبر: 167076

با توجه به پرداخت یارانه به برق استفاده بهتر از آن ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

با توجه به پرداخت یارانه به برق استفاده بهتر از آن ضروری است


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز نقش بهره وری از انرژی در تحقق اقتصاد مقاومتی را برجسته دانست و گفت: در البرز 665 ریال قیمت تولید برق است و برای آن یارانه پرداخت می شود، پس استفاده بهتر از آن ضروری است.
ناصر اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان البرز، گفت: مشترکان صنعتی و کشاورزی برق در البرز 85 درصد هستند که بالای 43 درصد انرژی مصرف می کنند. وی با تاکید بر اینکه البرز نیاز به 8 درصد سرمایه گذاری در حوزه انرژی دارد، گفت: ما انرژی اولیه را از منابع فسیلی دریافت می کنیم. 61 درصد آن در قالب حرارت گرفته می شود. 30 درصد تبدیل به برق می شود. تمام تجهیزات اگر درمنازل ایده آل باشد از منابع 30 درصدی استفاده کرده ایم. اسکندری خاطرنشان کرد: هرچه در حوزه مصرف دقت و مدیریت داشته باشیم وضعیت بهتری خواهد داشت. دنیا به سمت مدیریت رفته، شرکت ها باید در الگوی مصرف تغییر ایجاد کنند. ضرورت ها و محدودیت هایی در منابع انرژی داریم. باید در هرمقطعی سهم خود را استفاده کنیم ولی از سهم آیندگان مرتب استفاده می کنیم.
وی افزود: ذخایر را باید مراقبت کنیم. افزایش آلودگی زیست محیطی کاهش محدودیت منابع مالی برای سرمایه گذاری از جمله مشکلات است. باید سرمایه گذاری در بخش انرژی با مدیریت مصرف مشترکان بالا برود زیرا که باعث ارتقا بهره وری حفظ منابع و حفظ محیط زیست را به همراه دارد. وی گفت: برای احداث نیروگاه به احداث یک کیلو وات باید هزار دلار هزینه کرد. در حوزه اقتصاد مقاومتی هم این موضوع مهم است. بخشنامه هایی جدی از وزارتخانه در این خصوص داریم. مدیرعامل شرکت برق البرز افزود: درحوزه انرژی و مدیریت مصرف، دو نکته اساسی وجود دارد، نخست کاهش پیک اوج مصرف به زمان های دیگر و دیگری مدیریت سوخت مصرفی. در ماه های گرم با طرح های تشویقی برای همه مشترکان انجام سیاست های اقتصاد مقاومتی را داریم. در سال 94 قرار بود 117مگا وات را کاهش بدهیم با همکاری بیش از آن را کاهش دادیم. برای سال 95 درحوزه داری 4 مگا وات کاهش پیک را قرار بود داشته باشیم، باید کاری کنیم در تابستان بخصوصا در بخش اداری همکاری بیشتری در کاهش پیک داشته باشیم. در این موضوع برای دستگاه ها پاداشی برای کاهش پیک و منابع مصرفی درنظرگرفتیم. همکاری سازمان ها را انتظار داریم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود