5 مرداد 1395
شماره خبر: 167138

قرآن کریم راهنمای زندگی برای بشریت در تمام اعصار است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قرآن کریم راهنمای زندگی برای بشریت در تمام اعصار است


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، قرآن کریم را کتابی دانست که راهنمای زندگی برای بشریت در تمام دوران و اعصار بوده که در تمام این ادوار برای بشریت برنامه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی در آیین افتتاح مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقه های قرآن کریم در بخش برادران که در اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج برگزار شد، افزود: قرآن کریم این برنامه ها را در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و حتی بین المللی دارد که قابل دقت و بررسی است. وی معتبرترین مسابقه های قرآنی کشور را مسابقه های قرآن در اوقاف و امور خیریه دانست که در مراحل مختلف برگزار می شود و اظهار داشت: مسابقه های بین المللی قرآن کریم این سازمان یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی جهان اسلام است. صالحی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقه ها در البرز با حضور حدود 12 هزار نفر از مردم علاقمند به امور قرآنی به خصوص جوانان و نوجوانان برگزار شده ، گفت: یکی از نکات بارز و مورد توجه در این دوره از مسابقه ها استفاده از اساتید مجرب قرآنی بین المللی به عنوان داور است. وی، ترویج فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری مسابقه های قرآنی عنوان کرد و گفت: گرایش ذاتی مردم کشورمان به قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان خود موید این نکته است که مسئولان فرهنگی کشورمان باید در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه نقش مهمی را ایفا کنند. صالحی ادامه داد: البته یکی از تاثیر گذارترین این راه ها برگزاری مسابقات قرآنی است و بهترین دوران سنی این امر مقدس نیز دوران نوجوانی و جوانی در سطوح مدارس و دانشگاه ها است. وی افزود: با توجه به اینکه مسابقه های قرآنی یکی از رویدادهای بسیار بزرگ کشور به شمار می رود، 206 نفری که در این مسابقات شرکت کرده اند اساتید آینده به حساب می آیند که حرف اول را زده و ما باید با حمایت از آنان سبب تشویق آن ها شویم تا بتوانند در مسابقات کشوری و بین المللی بدرخشند.
اجرای طرح حفظ قرآن تلاشی برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین بر پرورش حافظان قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری طرح حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه یکی از برنامه های ما برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است. وی اضافه کرد: در این راه از اساتید مجرب و مربیان قرآنی و همچنین خادمین بقاع متبرکه استفاده می کنیم.
صالحی با اشاره به اینکه سهمیه استان البرز در سال جاری در طرح حفظ، 12 هزار نفر است، گفت: بسیاری از جوانان و نوجوانان علاقمند به حفظ قرآن داریم که فرصت حضور در این کلاس ها را ندارند که برگزاری طرح حفظ به صورت مجازی را در برنامه های خود قرار داده ایم. وی افزود: با اجرای این طرح نه محدودیت مکانی و نه زمانی وجود دارد و آزمون های حفظ نیز توسط مربیان به صورت تلفنی انجام می شود.
برگزاری 20 محفل انس با قرآن
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یکی از راه های ترویج فرهنگ قرآن در جامعه و تشویق به امر حفظ را برگزاری محافل انس با قرآن دانست و اظهار داشت: برگزاری این محافل به خصوص در ماه مبارک رمضان شدت بیشتری دارد به طوریکه در ماه مبارک شاهد برگزاری 20 محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی داخلی و خارجی در استان بودیم. وی گفت: برگزاری تمام این برنامه ها در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در اهمیت دادن به قرآن است. مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقه های قرآنی در بخش برادران به مدت دو روز در 11 رشته برگزار می شود. نفرات اول هر رشته در این بخش به مرحله کشوری که در آبان ماه در استان گیلان برگزار می شود، اعزام می شوند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود