6 مرداد 1395
شماره خبر: 167231

توجه به پیوست های دانش بنیان در سرمایه گذاری های خارجی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توجه به پیوست های دانش بنیان در سرمایه گذاری های خارجی


رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت که پس از برجام با افزایش حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیاری مواجه هستیم که در تلاش هستیم در تمام سرمایه گذاری ها پیوست فناوری و دانش بنیان رعایت شود.
عطاء الله ربانی افزود: مانند گذشته دیگر فقط به دنبال عرضه محصولات نیستیم، بلکه انتقال فناوری هم مد نظر قرار گرفته است. وی افزود: پارک علم و فناوری البرز از سال 87 فعالیت خود را زیر نظر جهاددانشگاهی آغاز کرده و از ابتدا با بهره گیری از فرهنگ خوداتکایی و خودباوری به فعالیت خود ادامه داده است. ربانی اظهار کرد: اکنون 75 شرکت در این پارک ثبت شده که 45 درصد دانش بنیان بوده و برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای معرفی محصولات دانش بنیان این شرکتها از اهداف اصلی پارک علم و فناوری است. ربانی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای معرفی محصولات دانش بنیان شرکتهای زیر مجموعه ، از اهداف اصلی پارک علم و فناوری است و تاکنون نمایشگاه تخصصی در حوزه نفت و گاز برگزار شده و تمامی محصولات این شرکتها در حوزه نفت معرفی شدند و بازدیدکنندگان تخصصی نیز ضمن آشنایی با محصولات با توجه به نیازهای خود برای سفارش و خرید اقدام می کنند. ربانی تاکید کرد: پارک های علم و محور توسعه و حمایت کننده شرکت های دانش بنیان هستند تا نیازهای کشور را از طریق فناوری های جدید برطرف کنند. وی همچنین گفت: با توجه به اینکه نیازهای حوزه مدیریت شهری از خارج کشور تامین می شود مقرر شد تا پیوست فناوری در این زمینه به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: با فعالیت شرکت های دانش بنیان این استان در حوزه مدیریت شهری درصدد کاهش وابستگی ها به تولیدات خارجی هستیم. وی اضافه کرد: امروز در برنامه های اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانشی مورد توجه قرار گرفته که در البرز هم بعنوان متولی اصلی پارک برنامه های متعددی برای حمایت کمی و کیفی شرکت دانش بنیان در نظر است . رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: بنابراین در تلاش هستیم تا محصولات دانش بنیان را در سطح بین الملل عرضه کنیم که دراین راستا نمایشگاه فناورانه حوزه مدیریت شهری برای اولین بار در کشور در قالب نیازهای فناورانه مورد توجه قرار گرفت .
وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود دراین زمینه محصولات شهرداری ها، آب، برق و مخابرات در قالب نمایشگاهی عرضه و معرفی شود .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود