1 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140670

ایجاد مرکز بومی‌سازی فناوری در پارک علم و فناوری البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایجاد مرکز بومی‌سازی فناوری در پارک علم و فناوری البرز


رئیس پارک علم و فناوری استان البرز از ایجاد مرکز بومی‌سازی فناوری و تکنولوژی‌های نوین در پارک علم و فناوری استان البرز خبر داد.
عطاءالله ربانی اظهار داشت: به منظور توسعه فعالیت‌های پژوهشی و دانش بنیان پارک علم و فناوری فعالیت رسمی خود را از سال 1386 آغاز کرده است. وی تأکید کرد: پارک علم و فناوری البرز با بهره‌گیری از ظرفیت و قابلیت‌های استان البرز در تلاش است تا با حمایت و پشتیبانی از ایده‌‌های جدید در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته، ضمن ایجاد بستری مناسب برای به‌کارگیری تمام متخصصین حوزه فناوری و تولید محصولات دانش بنیان، زمینه توسعه علمی و فناوری به منظور توسعه اقتصادی کشور به ویژه استان البرز را فراهم کند.
ربانی با بیان اینکه در این پارک 40 شرکت فناور در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی، علوم پایه و بهداشت و درمان مستقر هستند که 33 درصد دانش‌بنیان و مابقی نیز در حال احراز صلاحیت دانش‌بنیانی هستند، افزود: در این راستا به دنبال کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش‌محور هستیم. رئیس پارک علم و فناوری استان البرز خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز مبادلات فناوری و تکنولوژی، حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، ایجاد مرکز بومی‌سازی فناوری و تکنولوژی‌های نوین، راه‌اندازی پنج مرکز رشد در شهرستان‌های استان با توجه به قابلیت منطقه‌ای، راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان و ... از جمله رویکردهای پارک علم و فناوری استان البرز است. ربانی یکی از برنامه‌های این مرکز را توسعه همکاری‌های پارک علم و فناوری البرز با مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج عنوان کرد و گفت: این همکاری‌ها سبب تقویت خدمت‌رسانی مدیریت شهری به شهروندان می‌شود و به کاهش هزینه‌های اداره کلانشهر 2 میلیون نفری کرج نیز کمک می‌کند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود