6 مرداد 1395
شماره خبر: 167254

۴ طرح مبارزه با آفات و امراض در استان البرز مصوب شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۴ طرح مبارزه با آفات و امراض در استان البرز مصوب شد


معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از تصویب چهار طرح مبارزه با آفات و امراض در استان البرز خبر داد.
عبدالرضا ابراهیمی در دومین کارگاه آموزشی سراسری معاونان حفاظت و امور اراضی کشور که در مرکز آموزشی شهید جوانشیر استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله پروژه های مشخصی در کشور تهیه می شود که برش استانی این مهم نیز لحاظ می شود. وی با بیان اینکه آفت ملخ شکم بادمجانی در سطح استان البرز مهار شده است، افزود: تمام سعی ما بر این بود قبل از تخم ریزی این آفت مهار شود. وی خاطرنشان: آفت ملخ شکم بادمجانی سال گذشته ۳ و نیم هکتار و امسال حدود ۲ هکتار از اراضی ملی استان را درگیر خود کرده بود. معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه ۴ طرح مبارزه با آفات و امراض مصوب شده که یک طرح به صورت جامع است، تصریح کرد: سه طرح فرعی مبارزه با ملخ شکم بادمجانی، مبارزه با موریانه در جنگلکاری و «انگل دارواش» نیز سه طرح دیگر مصوب شده است.
تهیه نقشه کادستری ۱۱۰ هزار هکتار ارضی ملی در البرز
وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته در نظر داریم تا پایان برنامه ششم توسعه تمامی آفات شناسایی و در کنترل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در آیند، گفت: سالایانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف مبارزه با آفات می شود.ابراهیمی بیان کرد: اعتبارات برای استعدادیابی اراضی دیده شده که در این راستا برای حدود ۲ هزار هکتار از اراصی نقشه های رقومی تهیه شده است.
وی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم در سال جاری سه برابر سال ۹۴ نقشه های کاداستری برای اراضی ملی و دولتی استان تهیه کنیم، گفت: تا کنون برای ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی استان نقشه کاداستری تولید شده که از این میزان ۴۰ هزار هکتار در سامانه ثبت و درج شده است. معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بیان کرد: سال گذشته طرح یک بزرگتر از ۴ و امسال طرح ۷ در سطح استان البرز اجرایی خواهد شد.
یک چهارم اراضی البرز نقشه کادستری دارد
وی با بیان اینکه تقویت حفاطت مشارکتی با نیروهای مردمی یکی از بندهای اجرایی طرح ۷ در استان البرز است، تصریح کرد: استفاده از توانمندی جوامع محلی یکی دیگر از اهداف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان محسوب می شود. وی با اشاره به اینکه طرح مرتعداری در ۴ هزار هکتار از مراتع استان انجام شده و در حال حاصر ۵۸ هزار هکتار از این میزان باقی مانده است، افزود: درصدد هستیم نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی اقدام کنیم. ابراهیمی در خاتمه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد اراضی از استان کاداستری شده است، خاطرنشان: بر این اساس حدود یک چهارم اراضی استان کاداستری شده است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود