27 آذر 1391
شماره خبر: 16732

جلوگیری از تردد بیش از یک‌هزار وسیله نقلیه آلاینده در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جلوگیری از تردد بیش از یک‌هزار وسیله نقلیه آلاینده در کرج


سپیدارآنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: در زمان انجام طرح ضربتی برخورد با خودروهای آلاینده که طی یک هفته اجرا شد، از تردد بیش از یک‌هزار خودروهای دودزا در مرکز استان البرز جلوگیری شد.
حبیب کمالوند گفت: در حدود 10 روز گذشته ما شاهد پدیده جوی وارونگی هوا و به تبع آن افزایش آلاینده‌ها بودیم. وی تصریح کرد: شدت آلودگی هوا به اندازه‌ای بود که باید برای حفظ سلامت شهروندان اقدام فوری انجام می‌شد که در همین راستان مسئولان ارشد استان البرز اقدام به تعطیلی ادارات و دستگاه‌های دولت و همچنین مدارس و دانشگاه‌ها کردند. وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ضربتی برخورد با خودروهای آلاینده گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از آلودگی‌ها ناشی از استفاده غیر اصولی از خودروهای شخصی و همچنین تردد خودروها و وسایل نقلیه آلاینده است، پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در طول یک هفته اخیر اقدام به اجرای طرح فوق کرد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز ادامه داد: در این مدت حدود یک‌هزار و دویست خودروی آلاینده از سوی ماموران پلیس شناسایی و پس از توقف خودرو در مورد آنها اعمال قانون انجام شد.
از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری می‌شود
کمالوند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس قانون خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه تردد در کشور را ندارند، بیان داشت: متاسفانه در این مدت حدود 750 خودروی آﻻینده که معاینه فنی نداشتند از سوی ماموران پلیس شناسایی و در مورد آنها اعمال قانون شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا تنها این خودروها جریمه می‌شوند؟ گفت: جریمه رانندگان خودروهای فوق تنها یکی از اقدامات پلیس است و ماموران راهنمایی و رانندگی اجازه تردد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود