7 مرداد 1395
شماره خبر: 167327

کارکنان پارک علم و فناوری البرز خون اهدا کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کارکنان پارک علم و فناوری البرز خون اهدا کردند


مدیران و مسئولین پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی به همراه کارکنان شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک، با حضور در مرکز بهداری این مجتمع، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
شیرین آریس مسئول و کارشناس پرستاری بهداری مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی در این خصوص به خبرنگار روابط عمومی پارک با اشاره به اهمیت اهدای خون برای نیازمندان اظهار نمود: پژوهش‌های دانشمندان نشان داده است که این سودمندی می‌تواند دوطرفه باشد. وی افزود: فرد مراجعه کننده جهت اهدای خون در مرحله اول از هر نظر مورد بررسی قرار می گیرد و سلامت وی تایید می شود.
آریس ادامه داد: یافته‌ها نشان داده که اهدای خون، خطر حملات قلبی و حتی ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. اهدای خون مستمر سبب افزایش ضریب امنیت و سلامت خون شده و در هر بار اهدا، کلیه آزمایشات غربالگری بر روی خون اهدایی انجام می‌شود. وی با بیان اینکه کارکنان مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز هر 6 ماه یکبار نسبت به اهدای خون خود اقدام می‌کنند، گفت: از همه واحدهای مستقر در این مجتمع جهت اهدای خون حضور فعال می یابند. این کارشناس همچنین در خصوص شرایط اهدای خون داشتن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال همچنین حداقل وزن 50 کیلوگرم، الزامی دانست و فواصل اهدای خون هر 8 هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال بیش از 4 مرتبه برای مردان و 3 مرتبه برای زنان نباشد عنوان نمود، ضمنا همراه داشتن کارت شناسایی معتبر عکس‌دار (ترجیحا کارت ملی) از شرایط لازم جهت اهدای خود می‌باشد. وی تاکید نمود: فرد اهدا کننده باید در صورت وجود سوابقی همچون انواع آلرژی‌، کهیر، سابقه اعتیاد به مواد مخدر تزریقی، سابقه اعمال جراحی، خالکوبی، حجامت غیر مجاز، تتو، سابقه بیماری‌ های قلبی و عروقی و سابقه مصرف دارو ، پزشک انتقال خون را در جریان قرار دهد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود