11 مرداد 1395
شماره خبر: 167416

بهبود 20 درصدی کیفیت هوای البرز نسبت به 2 سال گذشته

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بهبود 20 درصدی کیفیت هوای البرز نسبت به 2 سال گذشته


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: وضعیت کیفی هوای این استان در سال جاری نسبت به دو سال گذشته با 20 درصد افزایش کیفیت مواجه است.
حسین محمدی افزود: کلانشهر کرج با یک چالش اساسی به نام آلودگی هوا مواجه است و در دولت یازدهم به این موضوع توجه ویژه ای شده است. وی، توزیع بنزین یورو چهار و گازسوز 500 واحد تولیدی صنعتی در دو سال گذشته را از نتایج توجه این دولت به بحث هوا دانست و اظهار داشت: استان البرز با گازسوز کردن این تعداد واحدهای تولیدی صنعتی رتبه اول کشور را کسب کرده است. وی با اشاره به اینکه این واحدها قبل از این از سوخت های نفت کوره، گازوئیل و مازوت استفاده می کردند، گفت: حذف مازوت نیروگاه منتظر قائم به میزان روزانه 2 میلیون لیتر و توسعه 2 متری سرانه فضای سبز استان از دیگر فعالیت ها در بهبود وضعیت کیفی هوای استان است. محمدی افزود: اکنون کیفیت هوای استان نسبت به سال های 93 و 94 به طور متوسط 20 درصد بهتر شده که اگر موضوع گرد و غبار را در نظر نگیریم کیفیت هوا 50 درصد بهبود یافته است. وی بیان داشت: 30 درصد آلودگی استان از جنس گرد و غبار بوده که در سال های قبل تر از آن وجود نداشته است. وی گفت: در چهار ماهه اول سال جاری شاهد 10 روز ناسالم بودیم که نسبت به سال گذشته از وضعیت کیفی هوای بهتری برخوردار بوده ایم. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در حدود 90 تا 100 هزار خودرو و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به تعداد 100 دستگاه اتوبوس را از دیگر فعالیت ها برای بهبود کیفیت هوای استان عنوان کرد. وی افزود: شهرداری یکی از محورهای کاهش آلودگی را توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی آن ها قرار داده است که نصب فیلتر و کاتالیست بر روی خودروهای عمومی به خصوص تاکسی ها و خودروهای دیزلی یکی دیگر از این برنامه ها است.
20 بار وقوع پدیده گرد و غبار در سال گذشته
محمدی با اشاره به اینکه بخشی از آلودگی هوای استان ناشی از پدیده گرد و غبار با منشاء های داخلی و خارجی است، اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به 20 بار استان درگیر پدیده گرد و غبار شد که هر کدام بین سه روز تا یک هفته به طول انجامید و این وضعیت در فروافت کیفیت هوای استان تاثیر زیادی داشته است.وی گفت: این در حالی است که به دلیل بارندگی های مناسبی که در سال جاری در نیمه شمالی کشور شاهد آن بوده ایم وضعیت هوای خیلی بهتری را داریم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود