11 مرداد 1395
شماره خبر: 167453

گام جهاد دانشگاهی برای ارتقاء جایگاه علوم انسانی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

گام جهاد دانشگاهی برای ارتقاء جایگاه علوم انسانی در البرز


رئیس جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه مراکز علمی-پژوهشی متعددی در استان البرز وجود دارد، گفت: اما متاسفانه حوزه علوم انسانی در البرز مغفول مانده است و از همین رو جهاد دانشگاهی سعی دارد با گشایش پژوهشکده علوم انسانی به بهبود جایگاه علوم انسانی در استان کمک کند.
دکتر علی اکبر هاشمی‌راد در آستانه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی گفت: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد البرز با سه گروه مطالعات شهری، آسیب‌های اجتماعی و علوم شناختی تا کنون اقدامات شاخصی را در سطح ملی و استانی انجام داده است. وی طرح ملی پیمایش خانواده را یکی از این اقدامات شاخص عنوان کرد و افزود: این طرح یکی از افتخارات جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود و می‌تواند با راهکارهای پیشگیرانه و درمانی، خلاهایی که در زندگی اجتماعی و فرهنگی افراد وجود دارد را پر کند. رئیس جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه مراکز علمی-پژوهشی متعددی در استان البرز وجود دارد، گفت: اما متاسفانه حوزه علوم انسانی در البرز مغفول مانده است و از همین رو جهاد دانشگاهی سعی دارد با گشایش پژوهشکده علوم انسانی به بهبود جایگاه علوم انسانی در استان کمک کند. وی در ادامه از کسب مجوز تاسیس این پژوهشکده خبر داد و گفت: با توجه به قابلیت‌هایی که سه گروه مطالعات شهری، آسیب‌های اجتماعی و علوم شناختی جهاد دانشگاهی البرز دارد؛ با راه‌اندازی این پژوهشکده موافقت شد.
این مسئول با بیان اینکه روند راه‌اندازی موسسه به خوبی پیش می‌رود، اعلام کرد: اگرچه هیچکدام از مراجع مرتبط استانی در خصوص مکان‌یابی پژوهشکده به جهاد دانشگاهی کمکی نکردند اما در حد بضاعتی که جهاد دانشگاهی در اختیار داشت مکانی تهیه و پس از بازسازی و تامین تجهیزات، آماده شد. هاشمی‌راد اضافه کرد: نیروی انسانی متخصص و متعهد بزرگترین سرمایه جهاد دانشگاهی است؛ با توجه به حضور این سرمایه حداکثر در مهر یا آبان ماه سال جاری پژوهشکده علوم انسانی در البرز توسط جهاد دانشگاهی راه‌اندازی خواهد شد.وی به افزایش آسیب‌های اجتماعی در البرز اشاره کرد وگفت: راه‌اندازی این پژوهشکده می‌تواند کاستی‌های مربوط به علوم انسانی در استان البرز را جبران کند. هاشمی‌راد از لزوم ایجاد پیوست فرهنگی در پروژه‌های پژوهشی استان گفت و خاطرنشان کرد: وجود پیوست اجتماعی می‌تواند از به وجود آمدن تبعات اجتماعی در پروژه‌ها جلوگیری کند.رئیس جهاد دانشگاهی در پایان اعلام کرد: با راه‌اندازی پژوهشکده علوم انسانی در البرز، جهاد دانشگاهی می‌تواند مرجعی در زمینه علوم انسانی استان و پاسخگوی نیازهای سازمان‌ها، نهادها و شهروندان در این حوزه باشد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود