12 مرداد 1395
شماره خبر: 167582

ایران بازار تولید محصولات خونی و پلاسما منطقه را در دست می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایران بازار تولید محصولات خونی و پلاسما منطقه را در دست می گیرد


رئیس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به توانمندی های کشور در تولید پلاسما و محصولات خونی در این سازمان، گفت: ایران توانایی دارد تا بازار تولید محصولات خونی و پلاسما منطقه را در دست گیرد.
علی اکبر پور فتح الله در بازدید از صنایع پزشکی فارمد واقع در شهرک صنعتی اشتهارد، افزود: سازمان انتقال خون کشور تولیدکننده محصول محسوب می شود و این سازمان به نوعی با صنعت شکل گرفته است. پورفتح الله با تاکید بر اینکه درصدد تاسیس موزه انتقال خون هستیم، خاطرنشان کرد: صنعت پلاسما در حالی از سال 56 در کشور ایران مورد توجه قرار داشت، این مهم در بسیاری از کشورهای جهان گسترده نبود. وی با اشاره به اینکه در گزارشی از سوی سازمان بهداشت جهانی، ایران در راستای تولید دارو از مشتق پلاسما جایگاه خوبی را از آن خود کرده است، گفت: سازمان انتقال خون نگاه ویژه ای به بخش تولید دارد، از طرفی به عنوان سازمانی همگام با کشورهای پیشرفته و صنعتی بوده است و با آینده نگری به مباحث مختلف توجه می کند. پورفتح الله با تاکید بر اینکه پلاسمای مازاد در بسیاری از کشورهای در حال توسعه دور ریخته می شود، گفت: ایران می تواند به نوعی بازار منطقه ای محصولات انتقال خون باشد. رئیس سازمان انتقال خون تصریح کرد: 9.5 تن پلاسما از این طریق به چرخه تولید بازگردانده شده است.
وی ضمن اعلام اینکه تولیدی که صورت می گیرد باید بر اساس آخرین فناوری های روز جهان باشد، افزود: به طور قطع حمایت از بخش خصوصی بسیار ضروری است. پورفتح الله عنوان کرد:صرف نگاه دولتی بخش تولید را با مشکلات فراوانی رو به رو می سازد، از این رو بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است. وی با اشاره به اینکه بازار تولید در ایران نباید تنها به مصرف داخل نگاه کند، بیان کرد: شرکت فارمد می تواند نگرانی مرتبط با ارزان سازی را به حد اقل ممکن برساند. رئیس سازمان انتقال خون اعلام کرد: این شرکت ظرفیت و پتانسیل لازم برای ورود به بازارهای منطقه ای را دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود