14 مرداد 1395
شماره خبر: 167706

حضرت معصومه (س) الگویی برای دختران

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حضرت معصومه (س) الگویی برای دختران


به مناسبت آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س ) یک نشست تخصصی با عنوان نگاه کریمانه حضرت فاطمه معصومه (س ) در سالن شورای آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد.
در این نشست که بانوان اداری و دختران کارورز فعال در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج حضور داشتند، جشن ولادت حضرت معصومه (س) با توزیع شربت و شیرینی برگزار و یکی از مدرسین فعال در حوزه امور فرهنگی - آموزشی البرز در این آیین به بیان مطالبی در خصوص زندگینامه حضرت معصومه (ص) پرداخت. مرضیه نظری در این نشست تخصصی گفت: مروری بر زندگینامه حضرت معصومه (س) موجب می شود تا بانوان و دختران ایرانی انس بیشتری با این بانوی بزرگ اسلام بگیرند. وی با اشاره به اینکه کریمه اهل بیت یکی از القاب معروف حضرت فاطمه معصومه (س) است خاطرنشان شد: این بانوی بزرگوار به قدری مهربان و بخشنده است که هرگز به بدی های ما نگاه نمی کند. ایشان تنها خواهر تنی امام رضا (ع ) هستند که بعد از آن حضرت از وی به عنوان برجسته ترین فرد در خاندان امام کاظم (ع) یاد می شود.
نظری از فضیلت های اخلاقی، پاکی ، معصومیت ، صبر و بردباری بعنوان دیگر ویژگی های حضرت معصومه (س) یاد کرد. وی انس گرفتن با حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) را برای دختران و زنان امروز ایران اسلامی را یک ضرورت با هدف پیشگیری از ناهنجاری های رفتاری و آسیب های اجتماعی دانست. وی تاکید کرد: انس با این دو بانوی بزرگوار موجب می شود تا ضریب امنیتی بانوان در جامعه ارتقاء یابد زیرا رعایت اخلاق ، عرف و دستورات اسلامی ارزشمند بودن یک زن و دختر مسلمان را در جامعه تضمین می کند. وی بیان کرد: ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) سال ها قبل از سوی امام صادق (ع) که دارای ویژگی های منحصر به فردی است بشارت داده شده بود. وی در ادامه به روایتی از امام صادق (ع ) با عنوان شفیعه محشر بودن اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا (س ) و حضرت معصومه (س) دو بانوی بزرگ اسلام هستند که شفاعت مسلمانان را در قیامت می کنند. کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این نشست گفت: دختر محبوبترین خلقت الهی است که این گوهر ناب برای مراقبت از خود نیاز به یک صدف دارد که به فرموده امام خمینی (ره) آن صدف گرانبها حجاب است. زری بشارتی اظهار کرد: الگو برداری بانوان و دختران از حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) موجب گسترش فضایل اخلاقی و حفظ ارزش های یک زن مسلمان در جامعه اسلامی می شود. وی با اشاره به اینکه زنان و دختران جوان ایرانی امروز در میدان جنگ نرم دشمن در عرصه امور فرهنگی و سست کردن بنیان خانواده رسالت خطیری برعهده دارند یادآور شد: گسترش فرهنگ دینی به ویژه حجاب و عفاف در جامعه سبب می شود تا جامعه از آفت های ضد دینی در امان بماند.وی تاکید کرد: ما امروز نیاز به برگزاری دوره های آموزشی برای بانوان و دختران دارد تا گامی موثر در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه برداشته شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود