17 مرداد 1395
شماره خبر: 167852

تاثیر پژوهشکده علوم انسانی در حل مسائل اجتماعی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تاثیر پژوهشکده علوم انسانی در حل مسائل اجتماعی البرز


معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز با بیان اینکه تاسیس پژوهشکده علوم انسانی در برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی قرار داشت، گفت: تاسیس این پژوهشکده در استان، نقشی اساسی در حل مسائل و مشکلات اجتماعی البرز خواهد داشت.
مهشید منزوی گفت: با توجه به اینکه تاسیس پژوهشکده علوم انسانی در برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی قرار داشت از قبل نسبت به نوشتن کاربرگ‌های مرتبط و زمینه‌یابی فعالیت مناسب در استان اقدام کردیم. وی افزود: پس از آن طرح‌های کوچکی نیز در استان به اجرا گذاشته شد و با جست و جو در منابع و طرح‌های انجام شده توسط دانشگاه‌های خارج از کشور کاربردی بودن این طرح‌ها در استان بررسی شد.
منزوی تصریح کرد: یکی از مسائلی که همواره مد نظر قرار گرفته این است که آیا این پژوهشکده می‌تواند به حل مسائل اجتماعی استان کمک کند یا خیر؟ وی افزود: پس از بررسی و مقایسه طرح‌ها و نتایج آن، بر تاثیر پژوهشکده علوم انسانی در حل مسائل اجتماعی استان صحه گذاشته شد و با اصلاح کاربرگ‌های تدوین شده به سمت راه‌اندازی نهایی این پژوهشکده حرکت کردیم. معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز از کسب مجوز اولیه برای راه‌اندازی پژوهشکده علوم انسانی در استان البرز خبر داد و گفت: از لحاظ قانونی دو گروه پژوهشی لازمه تاسیس پژوهشکده است؛ جهاد دانشگاهی استان البرز با سه گروه مطالعات شهری، علوم شناختی و آسیب‌شناسی اجتماعی نسبت به تاسیس این پژوهشکده اقدام کرده است. وی د پایان از تمرکز بر مسائل اجتماعی در این پژوهشکده گفت و اعلام کرد: پژوهشکده علوم انسانی جهاد دانشگاهی استان البرز با تمرکز بر پدیده‌های شهری، ویژگی‌های روانی و شخصیتی افراد می‌تواند در حوزه مسائل اجتماعی استان البرز تاثیر خوبی داشته باشد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود