19 مرداد 1395
شماره خبر: 167995

خبرنگار خط فکری جامعه را ترسیم می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خبرنگار خط فکری جامعه را ترسیم می کند


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: خبرنگاران می توانند خط فکری جامعه را ترسیم کنند و اگر لغزشی در قلم آن ها اتفاق بیفتد اثرات جبران ناپذیری در پی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی همزمان با روز تکریم امامزادگان و روز خبرنگار در جمع خبرنگاران در امامزاده شاهزاده حسین (ع) کردان ساوجبلاغ، افزود: اطلاع رسانی به جامعه وظیفه بسیار سخت و خطیری است که به عهده خبرنگاران است. وی اظهار داشت: گاهی رساندن به موقع اطلاعات به مردم ممکن است از خیلی از اتفاقات جلوگیری کند و این اطلاع رسانی اثرات سازنده ای را در جامعه در پی دارد. وی اضافه کرد: وظیفه شما خبرنگاران بسیار خطیر است و بایستی به جای روز خبرنگار، هفته ای را به این عنوان اختصاص داد. صالحی با اشاره به اینکه دهه کرامت و بزرگداشت مقام امامزادگان و روز خبرنگار همزمان شده، گفت: هدف از نامگذاری روزی با موضوعی خاص این است که افکار و توجهات جامعه به سوی آن موضوع کشانده شود و در مورد آن بحث و تحقیق شود.
***خدمت به امامزادگان، سند افتخار ماست
وی در بخشی از سخنان خود در مقام تکریم امامزادگان افزود: اگر چه قبر مادرمان فاطمه زهرا (س) از نظرها غایب است ولی ایشان بدانند که ما پروانه وار گرد فرزندانش می چرخیم و به این بانو پیام می دهیم که ما خادم تو هستیم. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: خدمت به امامزادگان نه تنها خدمت به آن منطقه خاص است بلکه سند افتخاری برای ما است. وی ادامه داد: امروزه یک انقلابی در بعد فرهنگی و عمرانی در امامزادگان به وجود آمده به طوریکه امامزاده محمد (ع) حصارک کرج به یک کارگاه بزرگ عمرانی و یک پروژه بزرگ فرهنگی ورزشی تبدیل شده است. وی اظهار امیدواری کرد که بتوان با تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی این بقاع متبرکه را به عنوان اماکنی امن برای تخلیه احساسات معنوی مردم تبدیل کرد. صالحی با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در امامزادگان خواهیم بود، افزود: در همین راستا از اصحاب رسانه می خواهیم ما را کمک کنند تا با اطلاع رسانی به مردم، مردم را تشویق به زیارت امامزادگان کنند تا این اماکن به قطب فرهنگی تبدیل شود.
***برگزاری مراسم متمرکز استانی روز بزرگداشت امامزادگان در کردان
صالحی در ادامه تصریح کرد: هر ساله یک امامزاده به عنوان امامزاده شاخص معرفی شده و مراسم ویژه روز ملی تکریم امامزادگان در آن امامزاده برگزار می شود که امسال این مراسم معنوی بزرگ در آستان مقدس امامزادگان حسین(ع) و بی بی سکینه(س) شهرستان ساوجبلاغ، بخش کوهسار، روستای کردان با حضور مسئولین کشوری برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه این مراسم عصر روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود، افزود: همچنین روز جمعه ساعت 18 نیز برگزاری مراسم تکریم امامزاده عبدالله در علی آباد گونه را با حضور عموم مردم خواهیم داشت. مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از برگزاری مراسم بزرگداشت امامزاده ام کبری و ام صغری در اشتهارد خبر داد و افزود: این مراسم معنوی همراه با ویژه برنامه های متنوع صبح روز پنجشنبه 21 مرداد انجام خواهد شد و صبح روز بعد از این مراسم یعنی جمعه نیز دعای ندبه در حضور خادمان و پرچم حرم حضرت امام رضا(ع) در این آستان قرائت می شود. وی با اشاره به برنامه های طالقان در این ایام اظهار کرد: مراسم بزرگداشت در 4 امامزاده هارون در روستای جوستان، امامزاده ذکریا در میراش، امامزاده ابراهیم در تکیه ناوه و امامزاده یوسف در روستای وشته با حضور خادمان و پرچم حرم امام رضا(ع) برگزار می شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: همچنین پنجشنبه 21 مرداد ساعت 18 جشن میلاد امام رضا(ع) در امامزاده محمد حصارک برگزار می شود که استقبال از خادمین و پرچم حرم امام رضا(ع) با عنوان کاروان زیر سایه خورشید و زیارت قبور مطهر شهدا از ویژه برنامه های این جشن خواهد بود. گفتنی است عصر امروز از گنبد جدید امامزاده یحیی (ع) روستای دوزعنبر بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ رونمایی شد و در این آئین کاروان زیر سایه خورشید نیز با حمل پرچم حرم امام رضا (ع) حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود