26 مرداد 1395
شماره خبر: 168434

6 میلیون مترمکعب آب شرب به ظرفیت آب کرج اضافه شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

6 میلیون مترمکعب آب شرب به ظرفیت آب کرج اضافه شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرزاعلام کرد که 6 میلیون متر مکعب آب شرب ازمنابع آب سد طالقان به ظرفیت آب کرج اضافه شد.
بهزاد پارسا افزود: سال گذشته نیز 6میلیون متر مکعب از آب سد طالقان به ظرفیت آب شرب کرج افزوده شده تا آب این کلانشهر را تامین کند. وی با اشاره به اینکه با رشد جمعیت در البرز مصرف آب شرب در سال جاری نیز بیشتر شده است، اظهار کرد:می بایست مردم البرز در ایام تابستان مصرف آب را مدیریت کرده و با شرکت آبفای البرز همکاری لازم را داشته باشند. این مسئول خاطر نشان کرد: البته اکنون وضعیت منابع آب های سطحی و میزان بارندگی نسبت به سال های گذشته به وضعیت بهتر شده است. پارسا گفت: بیشترین بارندگی های سال جاری درارتفاعات استان البرز بود و در دشت ها کمترین بارش ها را شاهد بوده ایم. این مسئول ادامه داد: این درحالی است که 80 درصد آب شرب استان البرز از منابع زیر زمینی دشت ها تامین می شود. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای البرز با بیان اینکه میانگین بارندگی در ارتفاعات البرز 436 میلی متر بود، گفت: در دشت های این استان 256میلی متربارندگی داشتیم که این امر نشان می دهد سفره های زیر زمینی به خوبی تغذیه نشده اند و همچنان با بحران آب، کمبود آب و کاهش سفره های آب زیر زمینی مواجه هستیم . وی اظهار کرد: آب شرب البرز به لحاظ کیفی مناسب است و اکنون برای تامین آب شرب هیچ مشکلی در استان وجود ندارد لیکن بیشتر صرفه جویی کنند.
این مسئول گفت: می بایست در مصرف آب شرب ، مردم الگوی مصرف را تغییر دهند و به سمتی حرکت کنیم که سرانه مصرف آب به الگوی کشوری برسد. وی با اشاره به نصب کنتور های هوشمند و طرح فهام در البرز افزود: یکی از دستور العمل های شورای عالی آب این است که کنتور های هوشمند و طرح فهام را در این استان اجرایی کنیم . پارسا افزود:این کنتور ها میزان مصرف و برداشت آب را کنترل می کنند.
وی یاد آور شد: با نصب کنتور های طرح فهام دیگر نمی توان بیشتر از میزان پروانه، آب از سفره های زیر زمینی برداشت کرد و این امکان را فراهم می کند تا اگر بیش از حدتعیین شده ازآب های زیر زمینی استفاده شود مدیریت و کنترل آن از طریق ستاد مرکزی اعمال خواهد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود