31 مرداد 1395
شماره خبر: 168725

اعزام پانزدهمین کاروان زیارتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد البرز به عتبات عالیات

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اعزام پانزدهمین کاروان زیارتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد البرز به عتبات عالیات


مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت : پانزدهمین کاروان زیارتی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان البرز شامل 38 نفر از مددجویان در قالب طرح " شوق زیارت "به زیارت اماکن مقدسه حضرات معصومین (ع) در کشور عراق مشرف شدند .
به گزارش سایت خبری کمیته امداد ، علی سالارکیا ، با بیان اینکه همه هزینه های این طرح توسط این نهاد و کمکهای مردم نیکوکار تامین شده است ، اظهار کرد : مشمولین این خدمت مددجویان سالمندی هستند که به دلیل فقر تاکنون توفیق تشرف به عتبات عالیات را پیدا نکرده اند . وی با اشاره به اینکه در مجموع رقمی معادل 300 میلیون ریال بابت اعزام این کاروان به کربلای معلی ، نجف اشرف و کاظمین هزینه شده است ، بیان کرد : هدف از برگزاری اردوهای زیارتی ، آشنایی با سیره عملی و سجایای اخلاقی ائمه اطهار (ع) و تقویت ارزش ها و باورهای دینی مددجویان تحت حمایت است . وی همچنین گفت : طبق برنامه در سال 95 بیش از 150 مددجوی تحت حمایت این نهاد در البرز در قالب چهار کاروان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد . این مسئول توجه به تقویت بنیه معنوی و فرهنگی در بین جامعه هدف را یکی از برنامه‌های مهم این نهاد برشمرد و افزود : توانمندسازی فرهنگی و توانمندسازی اقتصادی باهم عجین و مرتبط هستند و کمیته امداد در این بین با برنامه ریزی عمل میکند . سالارکیا تصریح کرد : امسال طبق برنامه مدون حدود 4 هزار نفر از افراد کهنسال و نیازمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده اند ویا سالهای متمادی از زیارت قبلی آنان می گذرد با تعیین اولویت به مشهد مقدس اعزام می شوند .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز یادآور شد : نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد در این طرح با مساعدت مالی خیرین و مردم نیکوکار استان البرز چند روزی مهمان امام رضا (ع) می شوند و در مدت اسکان از برنامه های متنوع فرهنگی و دینی مانند نوحه سرائی و شعرخوانی آستان مقدس رضوی بهره مند خواهند شد . وی بیان کرد : کمیته امداد در کنار برگزاری سایر طرح‌ها که به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جهت رفع مشکلات معیشتی نیازمندان انجام می‌شود با تعامل با خیرین نیکوکار کمک‌های مشخصی را نیز برای اعزام فقرا به اماکن زیارتی جذب می کند . سالارکیا با تاکید بر اینکه مردم بهترین پشتوانه کمیته امداد در امور فقرزدایی هستند ، گفت : کمک های مالی مردم خیر در جهت رفع مشکلات معیشتی ، درمانی ، تحصیلی و اشتغال هزینه می شود .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود