6 شهریور 1395
شماره خبر: 169044

مراحل تشخیص بیماری ها را به درستی انجام دهید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مراحل تشخیص بیماری ها را به درستی انجام دهید


رئیس سازمان هماهنگی نظام پزشکی استان البرز با بیان اینکه طی نشدن اصولی مراحل تشخیص و درمان بیماری ها در جامعه به هدر رفت هزینه ها می انجامد ، گفت: دراین زمینه باید مراحل تشخیص را به درستی طی کرد.
دکتر محمدحسن شاپوری در آیین تجلیل از پزشکان نمونه استان البرز که در سالن همایش های پژوهشگاه صنعت نفت واقع در جاده مخصوص کرج برگزارشد، اظهار داشت: افراد باید ابتدا برای تشخیص بیماری خود روند پزشکی را از پایین به بالا طی کنند تا سرمایه ها به هدر نرود. وی ادامه داد: به عنوان مثال فردی براثر خستگی مفرط یا استرس و کم خوابی دچار مشکل جسمی و روحی می شود اما در گام نخست برای تشخیص به پزشک متخصص مراجعه می کند که این هدر رفت سرمایه است. شاپوری گفت: این اقدام نه تنها اثر بخش نیست بلکه روند تشخیص و درمان را دچار مشکل و اختلال می کند. رئیس سازمان هماهنگی نظام پزشکی البرز اظهار داشت: براین اساس به بیماران توصیه می شود که در گام نخست به پزشک خانواده یا پزشک عمومی مراجعه کنند که درصورت نیاز به ادامه درمان مسیر معاینه تخصصی را درپیش بگیرند. شاپوری با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت در مناطق محروم بسیار خوب است ، اظهار کرد:اگر این طرح در کنار بیمارستان های مجهز اجرا شود، نه تنها به اجرای اقتصاد مقاومتی کمک نکرده بلکه هرز رفتن سیستم اقتصاد سلامت را در پی دارد. وی بیان داشت: یکی از مواردی که مورد غفلت واقع شده در طرح ساختار سلامت نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی وسلامت است. دراین مراسم که با ویژه برنامه های فرهنگی و متنوع همراه بود، از 54 نفرنمونه دررشته های مختلف پزشکی ازجمله دو نفر نمونه استانی ، 4 نفر شاخص استانی و سه خانواده شهید جامعه پزشکی البرزتجلیل به عمل آمد.
استان البرز دارای هفت هزارو 600 پزشک است که 60 درصد پزشکان عمومی و مابقی دندانپزشکان و متخصصان هستند. رونمایی از تمبرویژه روز پزشک با نام یکی از شهدای پزشک استان البرز از دیگر برنامه ها در این آیین بود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود