6 شهریور 1395
شماره خبر: 169151

در برخی مناطق البرز سطح آب سالی یک متر پایین می‌رود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

در برخی مناطق البرز سطح آب سالی یک متر پایین می‌رود


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: در استان البرز 94 درصد از نیازهای آبی از طریق منابع زیرزمینی تامین می‌‌شود و همین باعث شده است تا در برخی مناطق سالانه یک متر سطح آب‌های زیرزمینی کاهش یابد.
بهزاد پارسا گفت: کل ذخایر تجدیدپذیر آب کشور 130 میلیارد متر مکعب است اما این ذخیره در سال‌های اخیر به 115 میلیارد مترمکعب کاهش یافته است. وی افزود: استاندارد جهانی بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی 45 درصد است، میانگین کشور نیز به 85 درصد می‌رسد اما در استان البرز 94 درصد از نیازها با برداشت از منابع زیرزمینی تامین می‌شود. وی تصریح کرد: برداشت 94 درصدی از ذخایر زیرزمینی آب‌های استان باعث شده است تا در برخی مناطق سطح این آب‌ها سالانه یک متر کاهش پیدا کند. پارسا افزود: به طور کلی سالانه 20 میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی کشور کاهش می‌یابد و همین ایران را جز 33 کشور مواجه با بحران آب قرار داده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: از این 33 کشور 14 کشور در خاورمیانه واقع شده است و ایران نیز سیزدهمین کشور منطقه است که با بحران آب روبروست.
پارسا در پایان اعلام کرد: ما برای عبور و پشت سر گذاشتن بحران آب لازم است این مایع حیاتی را با مشارکت جمعی مدیریت کنیم که بهترین آن جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز توسط خود اهالی مناطق است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود