23 آبان 1395
شماره خبر: 169762

جنگل ها سربازان حافظ روح، هوش و یادگیری آیندگان هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جنگل ها سربازان حافظ روح، هوش و یادگیری آیندگان هستند


دادستان کرج احداث پروژه تفریحی و گردَشگری باغستان را امری حیاتی و مهم در کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: جنگل ها سربازانی هستند که محافظ روح ،هوش و یادگیری آیندگان می باشند.
حاجی رضا شاکرمی در بازدید از طرح های کلان فضای سبز شهری، پروژه باغستان را امری مهم در کاهش آلودگی هوا دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه آلودگی هوا عامل اساسی در عدم یادگیری و قدرت تمرکز کودکان و آیندگان ما می باشد با احداث پروژه بزرگ باغستان بخش عمده ای از این نگرانی کم شده است. این مسئول با اشاره به اینکه درختان و جنگلها سربازانی هستند که حافظ هوش و یادگیری و قدرت تمرکز آیندگان ما میباشند گفت: با ایجاد هزار هکتار فضای سبز در این مجموعه قسمت اعظمی از آلودگی هوا کاهش می یابد و کودکان ما در آینده کمتر از این معضل رنج می برند. وی با اشاره به بکارگیری مهارت های خاص فضای سبز دردهکده تفریحی و گردشگری باغستان، ایجاد آبیاری قطره ای و در کنار آن کاشت درختان مقاوم به کم آبی را از جمله خصوصیات مورد توجه و ویژگی های بارز این پروژه بیان کرد و گفت: انجام کارهای اصولی و علمی در همه مسائل باعث ایجاد توسعه و پیشرفت امور می شود. دادستان کرج دهکده تفریحی و گردشکری باغستان را از پروژه های بی سابقه استان البرز عنوان کرد و گفت: مردم شهر کرج جهت تفریح، ورزش، کوهنوردی و تخلیه خستگی روزانه خود قطعا به چنین مکانی نیاز دارند و این پروژه کار اجتماعی بزرگی است که مهم ترین نقش را در زندگی اجتماعی مردم و هم در بحث آلودگی هوا خواهد داشت. شا کرمی در پایان سخنان خود از مدیریت شهری و مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج جهت ایجاد چنین فضایی و پی گیری های مداوم انجام اینکار تقدیر و تشکر کرد.
دهکده تفریحی و گردشگری باغستان جزء طرح های ملی و کلان کشور است
در ادامه این بازدید مدیر کل دادگستری استان البرز دهکده تفریحی و گردشگری باغستان را از طرح های ملی و کلان کشور دانست. احمد فاضلیان با اعلام این مطلب اقدامات سازمان پارکها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در انجام کلیه پروژه های سازمان عزم جدی مشاهده و خصوصا با شروع طرح هزار هکتاری و انجام درختکاری پاره ای از دغدغه های ما در این خصوص بر طرف شد. وی با اشاره به این امر که این منطقه حکم تنفس گاه مردم را داشته به اولویت ایجاد سرانه فضای سبز شهروندان در کنارسایر امورات تاکید کرد و گفت: با همت مجموعه مدیریت شهری کرج و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج و ایجاد هزار هکتار جنگلکاری و برنامه ریزی جهت کاشت 400 هکتار فضای سبز تا اخر امسال این مهم تحقق خواهد یافت واین امر گشایش بزرگی را در امر محیط زیست استان به وجود خواهد آورد.
حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی در پیشبرد بهتر امور تاثیر اساسی دارد
شهردار کرج نیز در این بازدید حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی را در پیشبرد بهتر امور موثر دانست و گفت: آشنا شدن و مشاهده مسئولین دستگاه قضایی ازنزدیک با روند انجام کار مدیریت شهری کرج در مرتفع ساختن پاره ای از مسائل و مشکلات ما نقش اساسی دارد. علی ترکاشوند، با تاکید به این امر که بیشترین سطح تماس را شهرداری ها با جامعه دارند، متقابلا بیشترین درخواست ها را نیز از حوزه قضایی خواهیم داشت و حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی ما را در پیشبرد بهتر امور یاری میکند،گفت: آشنا شدن و مشاهده مسئولین دستگاه قضایی ازنزدیک با روند انجام کار مدیریت شهری کرج در مرتفع ساختن پاره ای از مسائل و مشکلات ما نقش اساسی دارد. وی افزود: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است 400 هکتار جهت کاشت فضای سبز در برنامه امسال قرار دهیم و امروز آمده ایم تا هم از حوزه قضایی قدردانی کنیم و هم این مسئولان با مشاهده نزدیک از روند انجام کارو اجرایی شدن این مهم در به ثمر رسیدن پیشتیبانی خود اطلاع پیدا کنند. ترکاشوند در پایان از تمامی اعضای شورای قضایی و حضور و بازدید آنان در پروژهای در دست اجرای مدیریت شهری کرج تقدیر و تشکر کرد. شایان ذکر است در این بازدید رئیس دادگستری کل استان البرز، دادستان کرج و جمعی از اعضای شورای قضایی به همراه شهردار و مدیر عامل سازمان پارکهای شهرداری کرج حضور داشتند. گفتنی است، پروژه هزار هکتاری دهکده تفریحی و گردشگری باغستان در حال اجرا می باشد و 400 هکتار نیز تا پایان سال به این پروژه اضافه خواهد شد.
فضای سبز زیر گذر مهر ویلا از پروژه های مهم سازمان بوده است که ظرف مدت دوهفته عملیات کاشت آن انجام شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود