2 آذر 1395
شماره خبر: 170202

72 درصد شیر منطقه طالقان را مددجویان خودکفا شده کمیته امداد تولید می کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

72 درصد شیر منطقه طالقان را مددجویان خودکفا شده کمیته امداد تولید می کنند


30 هزار راس از مجموع 37 هزار راس دام سبک منطقه طالقان متعلق به طرح های دامپروری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است که با خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند .
مدیرکمیته امداد طالقان با اشاره به سهم 72 درصدی مددجویان خودکفا شده این نهاد از شیر تولیدی دام سنگین و سبک در طالقان اظهارکرد : سالیانه چهار هزار و 700 تن شیر خام در طالقان تولید میشود که سهم طرح های دامپروری مددجویان کمیته امداد سه هزار و 250 تن است . وی گفت : بیش از یک هزار و 600 راس دام سنگین در طالقان وجود دارد که یک هزار و 150 راس آن مربوط به طرح های دامپروری این نهاد است .
صفایی با بیان اینکه طرح های اشتغال با هدف کمک به پایداری و بالا بردن ضریب موفقیت شغلی ، تحت نظارت و راهنمایی کارشناسان اشتغال امداد قرار دارد گفت : سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل ، بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال است که بیشتر در زمینه های خدماتی ، دامپروری ، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می شود . مدیر کمیته امداد طالقان اظهار کرد : طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارایه‌ آموزش های فنی ، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می شود و نقش مهمی در خودکفایی جامعه هدف دارد . وی افزود : آموزش های فنی وحرفه ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ، با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی در حال انجام است . صفایی همچنین گفت : مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند .

منبع سپیدارآنلاین

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود