3 آذر 1395
شماره خبر: 170256

60 مرکز سلامت در البرز آزمایش رایگان ویروس ایدز انجام می دهند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

60 مرکز سلامت در البرز آزمایش رایگان ویروس ایدز انجام می دهند


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت که به جز مرکز سبزه پرور، هم اکنون 60 مرکز در سراسر استان البرز وجود دارد که افراد می توانند با مراجعه به آن تست رایگان ابتلا یا عدم ابتلا به ایدز را انجام دهند.
دکتر حجت الله براتی در همایش روز جهانی ایدز در کانون امام علی(ع) کرج، با اشاره به اینکه مراکز ترک اعتیاد در استان نیز امکانات انجام این تست را به صورت رایگان در اختیار دارند، افزود: اکنون به جایی رسیده ایم که افراد نیازمند تشخیص ویروس ایدز با مراجعه به این مراکز در مدت زمان 15 دقیقه هستند. وی اضافه کرد: البرز یک استان مهاجر پذیر و مملو از آسیب های اجتماعی است که این مساله سبب می شود تا نگاه ویژه تری به استان شده و نیازمند مراقبت های خاص باشد. براتی گفت:با توجه به تغییری که در ماهیت بیماری ایدز در 2 دهه اخیر از تزریق مواد مخدر به مسایل جنسی رخ داده، بنابراین ممکن است در آینده بحث موج سوم ایدز را داشته باشیم. وی با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش این بیماری در جامعه نیازمند آموزش هر چه بیشتر هستیم، اظهار داشت: در این زمینه کم کاری شده، صدا و سیما و رسانه های ما خیلی خوب می توانند در خصوص آموزش و اطلاع رسانی کار کنند. براتی ادامه داد: تنها راه مقابله با این بیماری افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم جامعه و راه های مقابله با آن به منظور کاهش آسیب های اجتماعی است.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی البرز به برنامه های مقابله با افزایش ویروس ایدز در جامعه اشاره و بیان داشت:محور را بر روی مهارت های فرزند پروری، مشاوره و آموزش خانواده ها قرار داده ایم و در آینده نزدیک تمام امکانات تشخیصی و درمانی را در استان فعال خواهیم کرد. وی همچنین به بیماری هپاتیت اشاره و گفت: از متولدین سال 67 به بعد افراد واکسینه شده اند اما با این وجود افرادی که هنوز واکسن هپاتیت را نزده اند ، افراد پر خطر و نیازمند می توانند در مراکز سلامت جامعه به صورت رایگان واکسینه شوند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود