13 آذر 1395
شماره خبر: 170605

گازرسانی به روستاهای البرز با تدبیر و اهتمام دولت سرعت گرفته است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

گازرسانی به روستاهای البرز با تدبیر و اهتمام دولت سرعت گرفته است


مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت که در سایه توجه دولت تدبیر و امید و با هدف ماندگاری روستائیان در روستاها و مهاجرت معکوس گازرسانی به روستاهای استان سرعت گرفته است.
حسین تقی نژاد در مراسم کلنگ زنی پروژه گازرسانی به روستای گلین رود که روز شنبه با حضور استاندار البرز ومسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت : امروز کلنگ گازرسانی روستاهای گلین رود، سیبستان و وشگین در شهرستان ساوجبلاغ به زمین خورد. وی خاطرنشان کرد: پروژه گازرسانی به طالقان که قرار بود 2 ساله به بهره برداری برسد، امروز 161 کیلومتر از این مسیر در 131 روز به بهره برداری رسیده است.
تقی نژاد گفت: در صورتی که مسئولین شهرستانی کمک و همکاری کنند، پروژه شهرستان ساوجبلاغ نیز ظرف 270 روز به بهره برداری خواهد رسید، اما تلاش خواهد شد پروژه گلین رود و سیبستان ظرف 6 ماه به بهره برداری برسد. وی گفت:با توجه به اینکه روستای گلین رود و سیبستان دارای 250 خانوار و وشگین 50 خانوار هستند، با به ثمررسیدن این پروژه 300 خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد. تقی نژاد گفت: این پروژه به طول 9 کیلومتر با 150 انشعاب و 10 میلیارد ریال اعتبار خواهد بود. مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت : 7 روستای فاقد گاز شهرستان ساوجبلاغ نیز در حال مطالعه و طراحی برای گازرسانی هستند تا مشخص شود از خط لوله یا LNG یا CNG گاز رسانی صورت گیرد. فرماندار ساوجبلاغ نیز در این مراسم گفت: در ادامه سفر استاندار البرز به شهرستان ساوجبلاغ پروژه ورزشی زمین چمن روستای اغشت به صورت مشارکتی با 2 هزار و 480 میلیارد ریال اعتبار توسط دهیاری و یک میلیارد وصد میلیون ریال توسط تربیت بدنی و 350 میلیون ریال جهاد سازندگی سپاه افتتاح شد. ابوالقاسم پالیزگیر گفت : امروز در روستای اغشت دوطرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و بر اساس سیاست و همت دولت تدبیروامید به منظور ایجاد زیرساختهای لازم روستاهاو مهاجرت معکوس به بهره برداری رسید . فرماندار ساوجبلاغ همچنین گفت : به منظور تحقق سیاستهای دولت یازدهم وتوسعه زیرساختهای گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در بخش چندار هتل احداث خواهد شد. میثم سالاری رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان ساوجبلاغ در بازدید استاندار و همراهان وی از بهسازی معابر روستای اغشت گفت : پروژه بهسازی معابر روستای اغشت برای 8 هزار 200 متر مربع زیر سازی و 3 هزار مترمربع جدول گذاری 3 هزار و 800 متر سنگفرش و 1200 متر جداره با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال با مشارکت 8 میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن و 8 میلیارد ریال توسط بنیاد دهیاری انجام خواهد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود