8 دی 1395
شماره خبر: 172174

سواد رسانه ای در حوزه امنیت اجتماعی ضعیف است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سواد رسانه ای در حوزه امنیت اجتماعی ضعیف است


یک استاد دانشگاه در رشته آی تی 'IT 'گفت: سواد اطلاعاتی و رسانه ای در حوزه امنیت اجتماعی و به خصوص در مورد شبکه های اجتماعی بسیار ضعیف است.
محمد محسن صدر در اولین همایش ملی یافته های نوین در علوم انسانی و امنیت اجتماعی در سالن شهدای قوه قضاییه اداره کل دادگستری البرز با بیان اینکه 170 هزار کانال تلگرامی در کشور وجود دارد اظهار داشت: روزانه 500 هزار محتوا در این کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی تولید می شود و فضای اجتماعی و فضای تبادل اطلاعات از شیوه سنتی به مدرن عوض شده است. وی اضافه کرد: شناخت کاملی نسبت به این فضا نداریم چرا که در حوزه سواد رسانه ای اصلا ورود نکرده ایم، همه دسترسی به اینترنت دارند اما نمی دانند نا آشنایی نسبت به این فضا می تواند بزرگترین آسیب در حوزه امنیت اجتماعی باشد.
صدر با اشاره به اینکه استفاده از اینترنت و دسترسی به شبکه های مجازی هم به عنوان یک فرصت و هم یک تهدید محسوب می شود اظهار داشت: در کشور ما به عنوان یک تهدید است چون هر کسی قادر به تولید محتوا است و ناآگاهانه یک چیزی را در جامعه ترویج می دهیم که نمی دانیم به خود و جامعه چه آسیبی وارد می سازد. وی ادامه داد: در این خصوص نیاز است که فرهنگ سازی شود ، تشکیل کمیته سواد رسانه ای و اطلاعاتی و صیانت از این فضا می تواند گام بزرگی در راستای جلوگیری از وارد شدن هر چه بیشتر آسیب های اجتماعی و معنوی می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود