30 بهمن 1393
شماره خبر: 137941

ضرورت مهاجرت از وب به گوشی های همراه هوشمند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت مهاجرت از وب به گوشی های همراه هوشمند


نائب رئیس انجمن روابط عمومی های ایران بر ضرورت مهاجرت از فضای مجازی وب محور به استفاده از گوشی های همراه هوشمند به منظور حضور در شبکه های اجتماعی متناسب با اهداف تعیین شده در روابط عمومی شهرداری ها تاکید کرد.
امیر عباس تقی پور در کارگروه تخصصی بیست و دومین نشست کمیته ارتباطات و بین الملل کلانشهرهای کشور با محور رسانه و کلانشهرها با پرداخت به موضوع ضرورت مهاجرت از فضای وب محور به سمت گوشی های هوشمند، عنوان کرد: مهاجرت از فضای واقعی به مجازی و از فضای مجازی به اینترنت و پس از آن به فضای مجازی گوشی های هوشمند همراه موضوعی است که باید در این حوزه مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد. وی با بیان این که اینترنت در دهه 1960 پدیدار شد و به کار آمد، گفت: مراکز نظامی اولین مراکزی بودند که که کارایی استفاده از اینترنت را به اثبات رساندند؛ پس از آن نیز اینترنت علاوه بر استفاده در مراکز نظامی و با شبکه کردن آن مورد استفاده مراکز دانشگاهی و صنعتی قرار گرفت. از سال 1990 تا 2000 نیز شاهد رواج نسل اول اینترنت به عنوان " نسل تعامل" بودیم. تقی پور با عنوان اینکه پیش از شکل گیری اینترنت نسل اول افراد تنها به عنوان کاربر از محتوای ایجاد شده در اینترنت استفاده می کردند، بیان کرد: 10 سال بعد از بروز این مهم دینا شاهد رواج نسل جدید وب که تعاملی تر از نسل های گذشته بود، شد که طی آن وبلاگ نویسی و تولید محتوا از طریق این فضای مجازی انجام گرفت. وی اضافه کرد: با دقت نظر در ظهور رسانه ها و طول عمر آنها به وضوح می توان پدیده مهاجرت از فضای وبلاگ به شبکه های اجتماعی اینترنت محور را مشاهده کرد. این مسئول با اشاره به آخرین آمار وزارت ارتباطات و فنآوری ارتباطات با بیان اینکه بیش از 40 میلیون نفر از اینترنت استفاده می کنند، اظهارداشت: این آمار حاکی از ضریب نفوذ 56 درصدی اینترنت در کشور است. همچنین بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ضریب استفاده از تلفن همراه در کشور با توجه به اینکه برخی افراد از دو یا تعداد بیشتری گوشی همراه استفاده می کنند، 105 درصد است. به گفته تقی پور، هفت میلیون نفر به صورت دایال آپ به اینترنت متصل می شوند؛ این درحالی است که 33 میلیون نفر از طریق گوشی های همراه و با استفاده از سیستم وای فای از اینترنت استفاده می کنند. وی تاکید کرد: به عنوان مدیران روابط عمومی باید از امکانات فضاهای مجازی وابزار هوشمند به منظور توسعه تعامل با ذینفعان و متناسب با اهداف پیش بینی شده استفاده کنیم. به عنوان مثال می توان به شبکه آپارات که شبکه ای ملی در کشور است، اشاره کرد؛ بی شک با بهره برداری از ارتباط با شهروندان از طریق شبکه های اجتماعی می توان به مسائل بسیاری که ممکن است از دید بسیاری از مسئولان و حتی خبرنگاران پنهان بماند آگاه شد. تقی پور همچنین بر ضرورت استفاده از امکانات تلفن های هوشمند توسط روابط عمومی ها تاکید کرد وگفت: با برون سپاری و جریان سازی افکار عمومی می توان از امکانات فضاهای مجازی و ابزارهای گوشی های هوشمند به نفع موثری بهره برد. نائب رئیس انجمن روابط عمومی های ایران در ادامه با عنوان این موضوع که "روابط عمومی باید در جیبمان باشد تا مردم آن را ببینند " افزود: با تحقق این تعبیر که همان استفاده از امکانات گوشی هوشمند به منظور حضور در شبکه های اجتماعی معنا می دهد، مردم می توانند از امکانات شبکه اجتماعی بهره ببرند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود