18 دی 1395
شماره خبر: 172592

اطراف نیروگاه منتظرقائم از زباله و نخاله پاک شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اطراف نیروگاه منتظرقائم از زباله و نخاله پاک شد


تشکل های مردم نهاد به همراه کارکنان شهرداری کرج و نیروگاه منتظر قائم روز شنبه در حرکتی ارزشمند که در آستان 26 دی ماه روز زمین پاک انجام شد، اراضی اطراف این نیروگاه را از زباله ها و نخاله ها پاک کردند.
مدیرعامل شرکت تولید برق شهید منتظر قائم شهرستان فردیس به خبرنگار ایرنا گفت: این نیروگاه نفت را به انرژی پاک (برق) تبدیل و مورد استفاده مردم قرار می دهد. علیرضا دهنوی افزود: با این حال برخی افراد با رها کردن زباله ها و نخاله ها در اراضی اطراف نیروگاه سبب آلودگی زیست محیطی شده بودند که امروز با کمک تشکل های مردم نهاد برای پاکسازی آنها اقدام شد. وی اظهار داشت: امروز نیروگاه منتظرقائم با نصب دودکش های مجهز دیگر آلایندگی گذشته را ندارد و در واقع فعالیت آن با هیچ خطر زیست محیطی همراه است. وی با اشاره به اینکه سوخت مازوت به عنوان سوخت دوم این نیروگاه محسوب می شود ، افزود: وقتی گاز باشد نیاز به استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه نیست ولی در فصل زمستان و برودت هوا کمبود فشارخطوط گاز پیش می آید و به ناچار از سوخت مازوت به عنوان سوخت دوم استفاده می کنیم. مدیرعامل شرکت تولید برق نیروگاه منتظر قائم شهرستان فردیس گفت: به دلیل محدودیت سوخت اکنون از 30 درصد ظرفیت تولید برق نیروگاه استفاده می شود. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس نیز اظهار داشت: به منظور فرهنگ سازی در حفظ محیط زیست و جمع آوری زباله و نخاله به صورت یک حرکت نمادین پاکسازی اراضی حدفاصل نیروگاه و دادگستری فردیس انجام شد. مرتضی شکوری پور افزود: نیاز است که شهرداری منطقه 3 کرج برای حفظ محیط زیست در این محل و معابر پر تردد مخازن جمع آوری زباله نصب کند. وی گفت: با توجه به تاکید دادستان عمومی وانقلاب فردیس در خصوص تخلیه غیرمجاز نخاله و زباله توسط کامیون داران در کارگاه پسماندفردیس مصوب شد که شهرداری ها نسبت به نصب بنرهایی با مضامین زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست اقدام کردند. شکوی پور اظهار داشت: شهروندان می توانند از طریق شماره تلفن 36214310 اداره محیط زیست فردیس و یا با پلیس 110 تماس بگیرند یا می توانند عکس ها و تصاویر خود را به شماره 09124034605 تلگرام کنند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج نیز گفت: این طرح با هدف پاکسازی و بهسازی چهره شهر از هرگونه نخاله و مواد زائد اجرایی شد. ناصرحاج محمدی افزود: یکی از مشکلات خدمات شهری منطقه 3 شهرداری تخلیه خاک و نخاله بصورت غیر مجاز توسط کامیونداران در اراضی منطقه می باشد که این اقدام باعث برهم زدن بهداشت محیط و سیمای شهری شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود