11 بهمن 1395
شماره خبر: 173904

لزوم اجرای طرح آزاد راه تهران - شمال با رعایت مسایل زیست محیطی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

لزوم اجرای طرح آزاد راه تهران - شمال با رعایت مسایل زیست محیطی


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز بر لزوم اجرای قطعه دوم طرح آزاد راه تهران- شمال با رویکرد زیست محیطی تاکید کرد.
تورج همتی در دوازدهمین جلسه کارگروه ارزیابی استانی که در زمینه بررسی طرح ساخت قطعه دوم آزادراه تهران –شمال حدفاصل شهرستانک تا تونل البرز برگزار شد، افزود: با توجه به وجود پتانسیل های خاص طبیعی و توپوگرافی منطقه درمسیر جاده چالوس در نظر داشتن رویکرد زیست محیطی برای اجرای این طرح ضروری است. وی، چشم اندازهای کم نظیر، وجود رودخانه حفاظت شده کرج و منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، تنوع فون و فلور و اهمیت حفظ آن ها را از جمله این ویژگی ها دانست و اظهار داشت: ضرورت دارد طرح های توسعه ای استان بر مبنای توسعه پایدار و با رویکرد کاهش اثرات زیست محیطی اجرا شوند.
وی افزود: با توجه به جایگاه طرح در سطح ملی و حساسیت های مسیر از جمله وجود جامعه گیاهی ارس، چشمه ها و آبراهه های موجود، رودخانه حفاظت شده کرج و به منظور بررسی دقیقتر و همه جانبه، دستگاه های عضو کارگروه ارزیابی استانی به فراخور مسئولیت ها و تکالیف قانونی خود ضمن ارائه نقطه نظرات کارشناسی در بازدید میدانی از مسیرهای پیشنهادی شرکت کنند. همتی اضافه ساخت: تصمیم گیری در خصوص انتخاب گزینه ای با کمترین میزان خسارت به محیط فیزیکی و بیولوژیکی منطقه در یک جلسه امکان پذیر نبوده و نیازمند برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و فنی است. این نشست با حضور نمایندگان دفتر هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، سازمان برنامه و بودجه، منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهرسازی، شرکت آب منطقه ای، دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده محیط زیست، کارفرما و مشاور طرح برگزار شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود