15 خرداد 1396
شماره خبر: 179100

آغازبکار آزمایشی بیمارستان امام حسین (ع) محمد شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آغازبکار آزمایشی بیمارستان امام حسین (ع) محمد شهر


بیمارستان 170 تختخوابی امام حسین (ع ) شهر 120 هزار نفری محمد شهر کرج روز سه شنبه با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد.
اسماعیل کسانی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حاشیه آغاز بکار آزمایشی این بیمارستان گفت: مراحل ساخت بیمارستان امام حسین (ع ) ۱۰ سال پیش توسط یک فرد خیر آغاز شد که در ابتدا برای درمان و آسایشگاه سالمندان در نظر گرفته‌شده بود. وی ادامه داد: این طرح با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط خانواده خیر به دانشگاه علوم پزشکی البرز واگذار و طی مدت‌زمان 2 سال با استانداردهای لازم آماده بهره‌برداری شده است. کسانی گفت: اکنون این بیمارستان ۱۷۰ تخت خوابی با ۸ هزار ۵۰۰ متر زیربنا آماده پذیرش بیماران شده است. معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: در ابتدای فعالیت تیم مدیریتی جدید دانشگاه تنها ۸۰۰ تخت بیمارستانی در فضای ۳۵ هزار مترمکعب در استان البرز وجود داشت و ساختمان های مراکز درمانی استان فرسوده و غیر استاندارد بودند.
**آماده سازی ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در البرز
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در 3 گذشته 1400 تخت بیمارستانی جدید ایجاد شده که بخشی از آنها به بهره برداری رسیده ومابقی نیز امسال به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه در 3 سال گذشته مراکز جدیدی در کنار بیمارستان های قدیمی البرز ساخته شده است، افزود: توسعه بیمارستان شریعتی و امام علی (ع) از جمله اقدامات است که تنها در بیمارستان امام علی(ع) بیش از ۲۰ هزار مترمربع فضای جدید احداث‌شده است. وی بیان داشت: پروژه های جدید بهداشتی درمانی استان البرز به زودی توسط مسئولان کشوری به بهره برداری می رسد. معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با اطلاع‌رسانی به‌موقع و صحیح اصحاب رسانه بیمارستان کوثر با ۱۷۰ تخت در اختیار مردم حصارک کرج قرار گرفت. کسانی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی در سفر آبان ماه سال گذشته رئیس جمهوری به استان البرز یکهزارو800 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرح های بهداشتی درمانی کسب کرد. وی بیان داشت : قبل از دولت یازدهم 800 تخت فرسوده بیمارستانی در البرز داشتیم که اکنون به یکهزارو400 تخت استاندارد دست یافته ایم. وی گفت: در استان البرز باید بیش از 5هزار تخت بیمارستانی احداث شود تا به میانگین استاندارد برسیم. این مسئول اظهار داشت: تا پایان دولت دوازدهم ۵۸ پایگاه سلامت در استان تحویل و در خدمت مردم قرار خواهد گرفت. طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی البرز در سه سال گذشته تاکنون 1400 تخت بیمارستانی و 75 هزار متر مربع فضای جدید بهداشتی درمانی در این استان با صرف 2 هزارو100 میلیارد ریال راه اندازی و احداث شده که با بهره برداری از این فضاها 3500 فرصت شغلی ایجاد شده است . ایجاد 280 تخت در بیمارستان امام علی (ع)، 180 تخت در بیمارستان شهید رجایی ، 170 تخت در بیمارستان امام حسین (ع) محمد شهر،220 تخت در بیمارستان کمالی و 200 تخت در دیگر مراکزاز اقداماتی است که با همت دولت تدبیر و امید در استان البرز انجام شده است . همچنین بهره برداری از بیمارستان 156 تختخوابی کوثر، ایجاد 130 تخت در بیمارستان شهید مدنی، 42 تخت در بیمارستان امام جعفر صادق(ع)، 12 تخت در بیمارستان ثارالله ، بهره برداری از 9 تخت در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) و راه اندازی 10 تخت دیالیز در بیمارستان شریعتی از دیگر اقدامات است. بهره برداری از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) با زیر بنای 6 هزار متر مربع از طرح های بهداشتی درمانی البرز است.
همچنین اکنون چندین طرح بهداشتی درمانی در البرز در دست اقدام است که ساخت بیمارستان 160 تختخوابی فردیس، بیمارستان 100 تختخوابی کمالشهرو بیمارستان 260 تختخوابی سید الشهدا از اردیبهشت 96 آغاز شده است. اکنون نیز ساخت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهید رجایی با 50 درصد پیشرفت ساخت در دست ساخت است. سال گذشته مرکز (EOC) و بهره برداری از 9 پایگاه امدادی و 21 دستگاه آمبولانس و پایگاه امداد هوایی استان البرز انجام شد. بهره برداری از 43 اتاق زایمان LDR ، راه اندازی اولین مرکز تصویر برداری MRI دولتی البرز،افتتاح دو مرکز تصویر برداری MRI در بیمارستان های شهید مدنی و کمالی ، بهره برداری از 120 تخت مراقبت ویژه و 30 اتاق عمل ،افتتاح مرکز غربال گری سرطان و شیمی درمانی شهید رجایی ، افتتاح درمانگاه قلب بیمارستان شهید رجایی ، افتتاح اولین مرکز درمان ناباروری استان در بیمارستان کمالی ، ساخت حدود 10 هزار متر مربع فضای آموزشی با اعتبار 150 میلیارد ریال ، تجهیز بالغ بر 200 میلیارد ریال، بهره برداری از دانشکده دندانپزشکی با کلینیک تخصصی دندانپزشکی 60 یونیت و بهره برداری از دانشکده داروسازی به عنوان اولین دانشکده نسل سوم و کارآفرین در کشور از طرح های گشایشی سال گذشته البرز به شمار می رود. احداث ساختمان دانشکده پرستاری و مامایی، خرید 350 هزار متر مربع زمین برای پروژه های بهداشتی ، درمانی و پردیس دانشگاه ، ساخت دانشکده بهداشت و پیراپزشکی در پردیس دانشگاه تا مهر 96 ، ساخت مسجد ، پایگاه اورژانس ، دانشکده بهداشت ، دانشکده پیراپزشکی و خوابگاه دانشجویی در زمین 25 هزار متری پردیس از طرح های در دست اقدام است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود