24 تیر 1396
شماره خبر: 181029

500 معلول زائده نخاعی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

500 معلول زائده نخاعی در البرز


معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی البرز گفت: در سه ماه اول امسال بهزیستی استان دو و نیم میلیارد تومان یارانه برای نگهداری مددجویان معلول پرداخت کرده است.
شیوا اکبری اظهار کرد: در حال حاضر 500 معلول زائده نخاعی تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می،شوند. وی ادامه داد: این معلولان در 51 مرکز شبانه‌روزی دولتی و خصوصی نگهداری می‌شوند. اکبری خاطر نشان کرد: بهزیستی استان برای نگهداری از این معلولان ماهانه به مراکز خصوصی یارانه پرداخت می‌کند و در سه ماهه اول امسال دو و نیم میلیارد تومان پرداخت کرده است.
این مسئول افزود: به جز مرکز شبانه روزی، دو مرکز روزانه نگهداری از معلولان نیز در استان فعال است که وظیفه نگهداری چند ساعته از معلولان استان را به عهده دارند. اکبری توضیح داد: به ازای نگهداری از هر معلول در مرکز شبانه‌روزی، ماهانه 570 هزار تومان پرداخت می‌شود. معاون توانبخشی بهزیستی استان تصریح کرد: بهزیستی استان به ازای نگهداری از هر معلول در مراکز روزانه نیز ماهانه 380 تومان پرداخت می‌کند. وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نگهداری از معلولان (پرستاری از معلول در خانواده) اشاره کرد و گفت: در این طرح درازای نگهداری از معلول در خانواده مبلغی به عنوان حقوق پرداخت می‌شود. این مسئول یادآور شد: حق پرستاری‌ای که به ازای نگهداری از معلول به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود 250 هزار تومان است. اکبری گفت: با این کار هم کمک‌خرجی برای خانواده معلول واریز می‌شود و هم معلول در محیط صمیمی خانواده خود باقی می‌ماند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود