24 آذر 1396
شماره خبر: 188423

کارگاه های آموزشی تربیت مدرس پیشگیری های رشد مدار

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کارگاه های آموزشی تربیت مدرس پیشگیری های رشد مدار


دو کارگاه آموزشی تربیت مدرس 20 مهارت پیشگیری های رشدمدار با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، با حضور مدرسان طرح توانمند سازی روانی – اجتماعی دانش آموزان برگزار شد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز، در این طرح 20 مربی با مدرک تحصیلی کارشناسی و حوزوی، نحوه چگونگی تدریس مباحث به والدین کودکان 7 تا 12 سال را فرا گرفتند. گفتنی است این کارگاه ها با هدف تقویت عوامل محافظتی و خنثی نمودن عوامل خطر در رشد کودک، منجر به رشد اجتماعی مطلوب، خود کنترلی، رشد هیجانی و رشد تحصیلی کودکان می شود و چگونگی افزایش آگاهی های والدین در زمینه مهارت های مربوط به بهبود روابط خانوادگی، تأثیر فن آوری های نوین و رسانه، عوامل رشد کودک و ... از مباحث مطرح شده در این کارگاه ها است.
آنچه در این کارگاه 5 روزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت عبارتند از:
 آشنایی والدین با خصوصیات و مشکلات رشدی کودک و علل آنها
 یادگیری مهارت های لازم برای بهبود بهزیستی خود
 یادگیری مهارت های لازم برای بهبود روابط خانوادگی
 یادگیری مهارت های لازم برای بهبود رشد کودک
 مهارتهای خیرگزینی
 تاب آوری
 سواد رسانه و...
حمیده سلجوقی و نسرین کرم زاده مربیان این کارگاه آموزشی بودند و در پایان پس از بررسی عملکرد مدرسان، گواهی مربی گری به آن ها ارائه شد. مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در حاشیه برگزاری این کارگاه ها بر اهمیت آموزش پیشگیری های رشد مدار در میان والدین کودکان زیر 12 سال تاکید کرد و سلامت و سعادت جامعه را منوط به آموزش کودکان دانست چرا که تنها در این صورت است که می توان نسلی سالم و سلامت را در آینده پرورش داد. وی با تاکید بر اینکه این برنامه در سال جاری در تمام مدارس شهرستان نظرآباد و مدارسی که در شهرستان کرج تحت پوشش طرح نماد قرار دارند اجرا خواهد شد، برگزاری دوره های مربی گری برای آماده سازی مربیان جهت اجرای دقیق این طرح را ضروری دانست.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود