7 اسفند 1396
شماره خبر: 192074

۲۵۰ مددجوی البرزی برای اولین بار حرم رضوی را زیارت کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۲۵۰ مددجوی البرزی برای اولین بار حرم رضوی را زیارت کردند


سه هزار و ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد البرز با کمک خیران به مشهد مقدس اعزام‌شده‌اند که ۲۵۰ نفر از آنان برای اولین بار حرم رضوی را زیارت کردند.
مدیرکل کمیته امداد البرز درزمینه اعزام مددجویان به مشهد مقدس گزارشی ارائه کرد. محمد محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد استان البرز با اشاره به اینکه ۸۸ درصد از هزینه‌های اعزام مددجویان به مشهد مقدس از محل کمک‌های خیران تأمین‌شده است گفت: طی ده‌ماهه نخست سال ۹۶ رقمی معادل یک میلیارد تومان بابت اسکان، ایاب و ذهاب و پذیرایی از مددجویان زائر حرم رضوی هزینه است که ۸۸۰ میلیون تومان آن را خیران پرداخت کرده‌اند. وی افزود: سه هزار و ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد با کمک خیران به مشهد مقدس اعزام‌شده‌اند که ۲۵۰ نفر از آنان برای اولین بار حرم رضوی را زیارت کردند.
محمدی فرد گفت: طی این مدت حدود دو هزار مددجو در قالب طرح " شوق زیارت " با تأمین هزینه اعزام صددرصدی خیران و هزار و ۳۰۰ مددجوی دیگر نیز با همکاری کمیته امداد و خیران، عطر حرم رضوی را استشمام کرده‌اند. مدیرکل کمیته امداد البرز با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت خیران برای ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف این نهاد ازجمله مأموریت‌های مهم کمیته امداد است، افزود: اعزام خانوار‌های مددجو به سفرهای زیارتی به ویژه اعزام نیازمندان زیارت اولی به مشهد مقدس ازجمله سرفصل‌های خدماتی کمیته امداد است که خیران علاقه‌مند به مشارکت در تأمین هزینه‌های آن هستند. وی بابیان اینکه اعزام مددجویان در ده‌ماهه نخست ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل پنجاه درصد رشد داشته است، یادآور شد: تمامی وعده‌های غذایی مددجویان زائر حرم رضوی طی مدت اقامت در مشهد مقدس از سوی آستان قدس رضوی تأمین می‌شود و مددجویان یک وعده نهار را نیز در مهمان‌سرای حضرت رضا علیه‌السلام صرف می‌کنند.وی با تشریح تنوع اعزام مددجویان به مشهد مقدس گفت: طی این مدت ۹۸۰ مادر و دختر ۱۶۰ دانش‌آموز ۴۰ نوعروس ۱۳۰ دانشجو، هزار و ۱۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۸۵۰ سالمند تحت حمایت کمیته امداد البرز زائر امام رضا علیه سلام شده‌اند. گفتنی است: هزار و ۸۰ نفر از خانوار‌های تحت حمایت از شهر کرج ۳۵۰ نفر از کمالشهر ۶۸ نفر از مهرشهر ۳۰۰ نفر از محمد شهر ۳۶۰ نفر از ماهدشت ۱۶۲ نفر از اشتهارد ۲۵۰ نفر از فردیس ۳۲۰ نفر از ساوجبلاغ ۴۰ نفر از چهارباغ ۳۳۰ نفر از نظرآباد و ۴۰ نفر از شهر طالقان به مشهد مقدس اعزام‌شده اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود