10 اسفند 1396
شماره خبر: 192233

وظیفه هیئات ایجاد انگیزه و روح انقلابی گری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

وظیفه هیئات ایجاد انگیزه و روح انقلابی گری است


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: امروزه جامعه ما دچار بی‌حالی و بی‌تفاوتی شده است و این وظیفه هیئت‌ها است که انگیزه و روح انقلابی گری در مردم ایجاد کنند.
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در دیدار با جمعی از ستایشگران و شعرای آئینی استان که در حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد گفت: هیئت‌های ما می‌بایست مقصد رسان باشند و درون افراد ایجاد انگیزه و روح انقلابی گری کنند. وی یا اشاره به اینکه جامعه ما دچار بی‌حالی و بی‌تفاوتی شده است گفت: از طیف‌های مختلفی از جامعه در هیئت‌ها شرکت می‌کنند و مداحان باید در بین آن‌ها ایجاد وحدت کنند.
امام‌جمعه کرج خطاب به مداحان گفت: شما باید عامل ایجاد وحدت و امید در جامعه باشید و جلسات شما می‌بایست در سطح جامعه استحکام اجتماعی ایجاد کند و سعی کنید از جریاناتی که در تاریخ انقلاب ما به وجود می‌آید شعر بسرایید. آیت‌الله حسینی همدانی افزود: یکی از چیزهایی که از تحریف تاریخ جلوگیری می‌کند شعر است و شعر همیشه در تاریخ خواهد ماند. وی با اشاره به بسیج مداحان گفت: بسیجی یعنی کسی که در تمام لحظات بصیرت داشته باشد، دشمن را بشناسد و به‌موقع عمل کند و وقتی در قالبی بسیج مداحان فعالیت می‌کنید می‌بایست در مورد تمام جریانات اسلامی چه در خارج و چه در داخل مطلع باشید تا بتوانید به‌موقع و با بصیرت عمل کنید. امام‌جمعه کرج تصریح کرد: مدافع حرم یک عنوان عام است و فقط به معنی کشته شدن در جبهه جنگ نیست و کسانی که از حریم اهل‌بیت دفاع می‌کنند و منطق‌های اهل‌بیت را گسترش و نشر می‌دهند مدافع حرم محسوب می‌شود. آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: یکی از کسانی که جریان صحرای کربلا را زنده نگه داشت حضرت ام‌البنین بود و می‌شود لقب مدافع حرم را به آن حضرت داد. وی با اشاره به صفات نیکوی حضرت ام‌البنین گفت: یکی از ویژگی‌های مهم حضرت ام‌البنین این است که مانند فرزندش باب‌الحوایج است و مسلمانان برای رفع گرفتاری او را واسطه قرار می‌دهند. امام‌جمعه کرج در رابطه با صفات پسندیده‌ی حضرت ابوالفضل گفت: حضرت ابوالفضل بزرگ‌ترین فرزند بانو ام‌البنین است که در همه‌ی زمینه‌ها فضیلت‌های زیادی داشته است و به همین خاطر او را ابول فضائل می‌خوانیم. آیت‌الله حسینی همدانی گفت: حضرت عباس از احترام زیادی در بین اهل‌بیت برخوردار بود و یکی از راه‌های که در شناخت حضرت عباس به ما کمک می‌کند زیارت‌نامه آن حضرت است. وی خاطرنشان کرد: جایگاه حضرت ابوالفضل در بین اهل‌بیت بسیار بالاست و خداوند نام این حضرت را بر سر زبان علیون قرار داده و آن‌ها به جایگاه حضرت ابوالفضل غبطه می‌خورند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود