18 تیر 1397
شماره خبر: 198158

جلسه فنی بررسی وضعیت کود شیمیایی در تعاون روستایی استان

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جلسه فنی بررسی وضعیت کود شیمیایی در تعاون روستایی استان


جلسه فنی بررسی وضعیت کود شیمیایی با حضور مدیر شرکت خدمات حمایتی ، مدیر زراعت ، مدیر و معاونین تعاون روستایی ، روسای شهرستانی ، رئیس اداره خدمات فنی در محل سالن جلسات استان برگزار شد.
ابتدا مهندس شمس مدیر استان ضمن تقدیر و تشکر ازحضور به موقع مدعوین جلسه ، تعیین متولی تامین نهاده های مهم کشاورزی مانند کود ، سم ، بذر فی ما بین شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی به عنوان یکی از مهمترین اهداف جلسه برشمردند. وی تاکید کرد : یکی از وظایف ذاتی سازمان و شبکه تحت پوشش خدمات رسانی به اعضاء می باشد که سازمان به عنوان دستگاه دولتی و ناظر می بایستی به شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی کمک نماید. یکی از این خدمات توزیع بذور ، کود ، سموم شیمیایی بر ا ساس ظرفیت و نیازسنجی در استان می باشد . شمس افزود : باید از تشکلها حمایت کرد تا بتوان در یک سیستم کلی شبکه را سرپا نگه داشت و به کشاورز خدمت کرد . شبکه را می توان یکی از ابزارهای مهم خانواده جهاد کشاورزی برشمرد که می تواند ضمن خدمات رسانی به کشاورزان و روستائیان ، در بحث تنظیم بازار نقش مهم و بسزایی را ایفا نماید. ایشان تصریح نمود : یکی از خلاء های استان متمرکز نمودن بحث کود در شبکه می باشد که می بایستی در صورت امکان به جای 8 شرکت فقط اتحادیه استانی با شرکت خدمات حمایتی همکاری نماید.
در ادامه حیدری مدیر زراعت افزود : توزیع کود برای کشاورزان یکی از دغدغه های مهم جهاد و تعاون روستایی به شمار می رود که می بایستی این توزیع به موقع و با قیمت مناسب به دست کشاورزان برسد .
وی خاطر نشان کرد : کود سهمیه در قالب دولتی 18 هزار تن در کل سال برای تمام محصولات کشاورزی می باشد که در سال گذشته 63% آن جذب گردیده است . در خاتمه ندرلو مدیر شرکت خدمات حمایتی افزود : در سال 97 ، 2605 هزار تن( دو میلیون و ششصد و پنج هزارتن ) کود در اختیار این شرکت قرار گرفته است که باید به صورت متمرکز انجام شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود