6 مرداد 1397
شماره خبر: 199035

اهمیت اراضی حاشیه بزرگراه شمالی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اهمیت اراضی حاشیه بزرگراه شمالی


مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اهمیت اراضی حاشیه بزرگراه شمالی کرج، تأکید کرد: نباید شاهد زمین‌خواری باشیم.
تقی رضاییدر حاشیه بازدید از پروژه آزادراه شمالی که با حضور استاندار، شهردار کرج و برخی از اعضای شورای شهر همراه بود، با اشاره به بازدیدهای مکرری از این پروژه، گفت: در حوزه اعتبارات نگرانی‌هایی وجود دارد که امید داریم از منابع ملی کمک گرفته شود. وی در ادامه با اشاره به وضعیت تملک اراضی این پروژه، گفت: اراضی تحت اختیار سپاه جزو اراضی دولتی است که باید تعیین تکلیف شود. مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تأکید کرد: ۱۱.۴ درصد از اراضی این پروژه توسط راه و شهرسازی آزادشده و پیمانکاران در سه قطعه مشغول به فعالیت هستند. رضایی در بخش دیگری با توجه به تلاش‌های انجام‌شده برای انجام پروژه بزرگراه شمالی کرج گفت: زمین‌های اطراف پروژه از اهمیت بالایی برخوردارند نباید شاهد زمین‌خواری باشیم، مراقبت از این اراضی بسیار مهم است. پیش‌ازاین خبرگزاری مهر گزارشی با عنوان «مشکلات بزرگراه شمالی کرج؛ احتمال تغییرکاربری وترافیک دانه‌درشت‌ها» منتشر کرد، در این گزارش به برخی چالش‌های پیش روی این پروژه پرداخته شد. وسوسه تغییر کاربری اراضی و ورود دانه‌درشت‌ها موضوعی بود که در گفتگو با ابوالفضل فانی مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز موردبررسی قرار گرفت. وی در این گزارش در پاسخ به این پرسش که مشکل تملک اراضی گریبان بسیاری از پروژه‌های کشور را گرفته است، برای اینکه این مشکل گریبان گیر پروژه بزرگراه شمالی نشود چه تمهیداتی انجام‌شده، گفت: اراضی که در محدوده پروژه قرار می‌گیرد در کمیسیون ماده پنج تثبیت‌شده است و اراضی که خارج از محدوده است به کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی ارسال‌شده تا تثبیت شود. فانی با تأکید بر اینکه اطلاعات اراضی واقع‌شده در این پروژه به کمیته فنی شورای عالی معماری شهرسازی ارسال‌شده است، گفت: به دنبال این هستیم که طرح گردشگری برای اراضیِ پروژه تعریف شود تا مشکل خاصی پیش نیاید.
وی تأکید کرد: درصورتی‌که نتیجه کمیته فنی شورای عالی معماری شهرسازی برای این پروژه تعریف طرح گردشگری باشد شهرداری باید مشاوری در این زمینه گرفته و مباحث در این خصوص بررسی شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز در پاسخ به این پرسش که از زمان آغاز پروژه تاکنون آیا زمینی تغییر کاربری شده است یا خیر، گفت: خیر تاکنون و به‌طور رسمی زمین‌های اطراف این پروژه تغییر کاربری نشده است. اراضی در کمیسیون ماده پنج تثبیت می‌شود تا جلوی تغییر کاربری غیرقانونی گرفته شود. فانی همچنین اضافه کرد: تا اعلام نتیجه نظر کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی امکان تغییر کاربری اراضی این پروژه امکان‌پذیر نیست. حساسیت‌ها در این زمینه بالا است امیدواریم با ارائه طرح‌های خوب گردشگری مشکلات دامن این پروژه را نگیرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود