30 شهریور 1397
شماره خبر: 202017

ناوگان اتوبوسرانی کرج نوسازی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ناوگان اتوبوسرانی کرج نوسازی می شود


مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و‌ مسافر شهرداری کرج اعلام کرد که با مشارکت بخش خصوصی اتوبوس های این کلانشهر نوسازی می شود.
محمد جلال سبزی اظهارداشت: اکنون لایحه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرج آماده ارسال به شورای اسلامی شهر کرج است. وی ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی اتوبوس ها پس از نوسازی خدمات لازم را به مسافران ارائه می کنند. سبزی با اشاره به اینکه اکنون 100 دستگاه اتوبوس فرسوده داریم ، گفت: برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس حدود 90 تا 160 میلیون تومان نیاز است. وی بیان داشت: اکنون 360 دستگاه خصوصی و180 دستگاه مربوط به شهرداری به شهروندان کرجی خدمات دهی می کنند. سبزی افزود: در کلانشهر کرج روزانه 2 میلیون و 500 هزار سفر با تاکسی، اتوبوس و مسافر برهای شخصی صورت می گیرد.
به گفته وی، کلانشهر کرج طولانی ترین خطوط اتوبوسرانی را در کشور دارد که مسیر70 کیلومتری شهرستان اشتهار، مسیر90 کیلومتری طالقان و مسیر حدود 60 کیلومتری خوزنکلا در جاده کرج- چالوس در حوزه خدمات دهی اتوبوس های شهرداری کرج هستند. وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: در مراسم رژه نیروهای مسلح استان البرز امروز 100 دستگاه اتوبوس به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.
ناوگان حمل و نق عمومی کلانشهر کرج تا اواخر دهه 80 حدود یک هزارو300 دستگاه اتوبوس داشت که بخش عمده آن به علت فرسودگی کنار گذاشته شد. به علت کمبود اعتبار و تحریم ها هنوز بخش عمده این اتوبوس جایگزین نشده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود