6 مهر 1397
شماره خبر: 202447

مردم نگران طاعون نشخوارکنندگان نباشند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مردم نگران طاعون نشخوارکنندگان نباشند


مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: تا کنون هیچ موردی مبنی بر تلف شدن دام‌های اهلی در طالقان به دلیل ابتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک گزارش نشده است.
علی اصغر شریفی اظهار کرد: به محض اعلام محیط زیست مبنی بر احتمال شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان نمونه گیری‌های لازم انجام شد. وی ادامه داد: البته قبل از تأیید نهایی شیوع این بیماری در منطقه، اقدامات پیشگیرانه لازم را با واکسیناسیون بیش از 13 هزار راس دام در یک شعاع 30 کیلومتری انجام دادیم. وی توضیح داد: به محض اعلام مثبت بودن بیماری، شعاع را به کل منطقه طالقان گسترش دادیم و در حال حاضر مشغول واکسیناسیون تمام دام‌های این منطقه هستیم. این مسئول ابراز کرد: پیش بینی می‌شود در این طرح بین 35 تا 50 هزار راس دام در این شهرستان واکسینه شوند.
مدیرکل هواشناسی البرز گفت: به جز کرج پیش بینی می‌شود حدود 35 هزار راس دام هم در جاده چالوس در مقابل این بیماری واکسینه شوند. شریفی در پاسخ به اینکه این بیماری تا کنون در جمعیت دام‌های اهلی تلفات داشته یا نه گفت: تا کنون موردی از تلف شدن دام‌های اهلی بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش نشده است. وی اظهار کرد: این بیماری تحت کنترل قرار دارد و مردم نباید هیچ دغدغه ای در خصوص خرید گوشت از مراکز عرضه بهداشتی نداشته باشند و با خیال راحت گوشتی که می‌خرند را مصرف کنند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود