25 مهر 1394
شماره خبر: 151137

تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان به 214 راس رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان به 214 راس رسید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از افزایش تعداد تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکارممنوع طالقان به 214 راس کل و بز وحشی تا روز جمعه گذشته خبرداد.
حسین محمدی با اشاره به وجود سه هزار راس کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع طالقان، گفت: با اقدامات به موقع محیط بانان و مردم و دامپزشکی استان این بیماری تا حدود زیادی مهار شده است.
وی افزود: با اقدامات صورت گرفته بخصوص واکسیناسیون به موقع دام های اهلی این منطقه توسط اداره کل دامپزشکی استان البرز، حتی یک راس از دام اهلی به این بیماری مبتلا نشده است. وی در خصوص دلایل افزایش تلفات این بیماری در دام های وحشی منطقه اظهار داشت: فعال بودن کانون های سرایت این بیماری و برخورد این کانون ها با جمعیت های دیگر در منطقه منجر به گسترش آن می شود. محمدی با اشاره به اینکه عمده تلفات این بیماری در دام های جوان و زیر هفت هشت سال بوده ، گفت: متاسفانه شیوع این بیماری فصل خاصی ندارد و ما پیش بینی می کنیم که تا دو ماه آینده تلفات و واگیری این بیماری در دام های وحشی ادامه یافته و حدود 50 تا 60 درصد دام های وحشی را تلف کند.وی در مورد دلیل شیوع این بیماری بیان داشت: تعداد زیادی دام از اقصی نقاط کشور به این منطقه می آیند و احتمال دارد که برخی از این دام ها آلوده بودند و این ویروس را منتقل کرده اند. اداره کل دامپزشکی استان البرز از ابتدای شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) تاکنون حدود 82 هزار راس دام اهلی در شهرستان طالقان را واکسیناسیون کرده و در حال واکسیناسیون 60 هزار دام اهلی نیز در شهرستان ساوجبلاغ است. بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع طالقان از نیمه دوم شهریورماه گذشته شیوع یافته است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود