9 بهمن 1397
شماره خبر: 209750

شبکه های نوین ارتباطی البرز رشد فراینده ای دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شبکه های نوین ارتباطی البرز رشد فراینده ای دارد


مدیر مخابرات منطقه البرز اعلام کرد که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شبکه جدید و نوین مخابراتی و ارتباطات در این استان رشد شتابان و فزاینده ای دارد.
، حمید همت زاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در بخش واگذاری تلفن ثابت امسال 32 هزارو 123 تلفن در استان دایر شده که شمار خطوط تلفنی البرز به یک میلیون و 100 هزار تلفن رسیده است.
وی ادامه داد: این تعداد تلفن در 6 شهرستان مشغول به کار است و در بخش توسعه پرت سویج گام های بلندی برداشته شده است. مدیرمخابرات منطقه البرز ، توسعه فیبر نوری را از مهم ترین گام ها برای توسعه ارتباطی نام برد و گفت: تاکنون چهارهزار و 300 کیلومتر فیبر نوری در استان احداث شده است. همت زاده بیان داشت: دربخش «ای. دی. اس. ال» حدود 28 هزار پرت امسال دایر کردیم وتعداد مشترکان این بخش به 153 هزار مشترک رسیده است. مدیرمخابرات منطقه البرز گفت: توسعه فیبر نوری در شهرک های صنعتی اشتهارد، کوثر ، بهارستان ،سپهر نظرآباد و هشتگرد با سرعت در حال انجام است.وی افزود: توسعه فیبر نوری در مناطق روستایی از برنامه های اولویت دار است که بخشی از آن انجام شده است. وی به اجرای شبکه هوشمند ارتباطی برای آزمون سراسری دانشگاه ها اشار کرد و گفت: امسال این شبکه در البرز فعال شده است.
همت زاده بیان داشت: البرز در بخش سیستم مخابراتی «آی. دی. آی»از رتبه 15 در سال 94 اکنون به رتبه سوم کشوری دست یافته است. مدیرمخابرات منطقه البرز گفت: تاکنون بیش از 500 نقطه از ادارات استان به شبکه دولت متصل شده اند که برای یک هزارو 9 نقطه اداری هدف گذاری شده است. وی افزود: در بحث عملکردی در 31 استان مخابرات در سال گذشته رتبه سوم را در سال 96 در کشور کسب کردیم و امسال به رتبه دوم کشوری دست یافته ایم . وی گفت: در زمان حاضر 9 شرکت خدمات اینترنتی در البرز فعال است که 53 درصد مشترکان خدمات اینترنی از مخابرات و 47 درصد از سایر شرکت ها خدمات دریافت می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود