14 اردیبهشت 1399
شماره خبر: 234497

رفع تشنگی با میوه های خوش رنگ بهار

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رفع تشنگی با میوه های خوش رنگ بهار


دبیر انجمن تغذیه البرزگفت: استفاده از میوه های چون؛ خیار، هندوانه، پرتغال، توت فرنگی سبب کاهش تشنگی هنگام روزه داری خواهد شد.

زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: روزه داران در روزهای بهاری و ماه رمضان برای رفع تشنگی خود می توانند از طریق نوشیدن آب میوه ها و مصرف سبزیجات و میوه های آبکی مواد مغذی از دست رفته بدن خود را جایگزین کنند.دبیر انجمن تغذیه البرز افزود: در شرح ذیل به معرفی برخی از میوه‌ و سبزی‌هایی که مانع تشنه شدن شما در طول روز می‌شوند، می‌پردازیم.
میوه‌های خوش رنگ
همه ما می‌دانیم که میوه‌ ها از آب بسیاری تشکیل شده‌اند میوه‌ هایی مانند: هندوانه، طالبی، گریپ فروت، پرتغال، توت فرنگی و بسیاری میوه‌های دیگر می‌توانند درصد قابل توجهی از تشنگی را در طول روز برطرف کنند.
خیار
این میوه بیشترین میزان آب را در خود جای داده و ۹۵ درصد آن از آب تشکیل شده، همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین E بسیار مناسب است و می‌تواند جایگزین آب در طول روز شود.
کرفس
این سبزی میزانی قابل توجه از آب را در خود جای داده و سرشار از ویتامین‌های A، C و K است؛ و می‌توانید کرفس را به‌صورت خام در سالاد یا انواع ساندویچ ها مصرف کنند.
گوجه
گوجه در بیشتر سالادها و انواع غذا‌ها جا می‌گیرد؛ باید بدانیم این میوه میزان بسیار زیادی آب دارد و ۹۴ درصد آن را آب تشکیل داده و در طول روز مانع از تشنته شدن شما می‌شود.
اسفناج
این سبزی خوشنرگ و خوش بو ۹۲ درصد آب درون خود دارد و همچنین در کنار آن منبع کاملی برای تامین انواع ویتامین‌هاست؛ ومی‌توانید از اسفناج ویتامین B و آنتی اکسیدان دریافت کنند.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود