28 فروردین 1392
شماره خبر: 23615

آغاز بازبینی اجرای ضوابط زیست محیطی واحدهای صنعتی اشتهارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آغاز بازبینی اجرای ضوابط زیست محیطی واحدهای صنعتی اشتهارد


سپیدارآنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد از آغاز بازبینی بر نحوه اجرای ضوابط زیست محیطی توسط واحدهای صنعتی این شهرستان خبر داد و گفت: این کار تا پایان سال 92 طی برنامه ای منظم و مدون اجرا خواهد شد.
علی ناصری در خصوص فعالیت واحدهای صنعتی اشتهارد و نظارت های زیست محیطی بر آنها با بیان اینکه طرح پایش این واحدها طی سالهای گذشته اجرا شده و از ابتدای سال جاری بازبینی از واحدهای صنعتی انجام می شود، گفت: به واحدهای صنعتی در صورت کوتاهی نسبت به اجرای این ضوابط در وهله نخست تذکر داده می شود و در صورت تکرار برخوردهای قانونی صورت می گیرد. وی این ضوابط را شامل مدیریت پسماند واحدهای صنعتی، احداث فضای سبز مشجر و استانداردسازی فاضلاب های تولیدی واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: همچنین توسعه یا تغییر خط تولید واحد صنعتی در این حیطه جای می گیرد و تنها با اخذ مجوز امکانپذیر است. وی یادآور شد: در صورت مغایر بودن تغییر خط تولید با ضوابط زیست محیطی از فعالیت آن تا رعایت ضوابط ممانعت می شود. ناصری با اشاره به اینکه اشتهارد بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه با واحدهای پراکنده و متعدد صعتی است، اظهار داشت: در سال 92 ضمن اجرای وظایف تعریف شده، برنامه ای منظم با هدف بازبینی پایش های انجام شده و ارائه آماری دقیق از وضعیت این واحدها پیش بینی شده که از ابتدای امسال آغاز شده است.
12 مورد بازبینی از ابتدای سال تاکنون
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد در پاسخ به تعداد واحدهای بازبینی شده و وضعیت زیست محیطی آنها از نظارت بر 12 واحد صنعتی در این شهرستان خبر داد و گفت: جز در یکی دو واحد به دلیل کوتاهی نسبت به احداث فضای سبز مشجر، در باقی موارد تخلفی مشاهده نشد.
10 درصد مساحت کل واحد های صنعتی مختص به ایجاد فضای سبز است
به گفته ناصری بر اساس مقررات، 10 درصد کل مساحت هر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود