31 فروردین 1392
شماره خبر: 23770

آغاز طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آغاز طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در البرز


سپیدارآنلاین: معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان البرز گفت: مرحله دیگر از طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در این استان آغاز شد.
حیدر حامدی افزود: در این مرحله، امسال یکهزار و 200 واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت در این استان بازسازی و مقاوم سازی می شود.
وی با اشاره به اهمیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی برای پیشگیری از خسارات و تلفات احتمالی در زمان وقوع حوادث طبیعی به ویژه زلزله،اظهار کرد: برای احداث و مقاوم سازی خانه های کم دوام روستایی به ازای هر واحد مسکونی 125 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است. این مسئول گفت: درصدد هستیم تا مبلغ تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی را در استان البرز افزایش دهیم اما تاکنون دستورالعملی دراین زمینه دریافت نشده است. وی میزان سود بانکی تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را پنج درصد اعلام کرد و افزود : هماهنگی لازم برای پرداخت به موقع وام ها با بانک های عامل و دستگاه های اجرایی انجام شده است. حامدی بیان کرد: متقاضیان واجد شرایط با در دست داشتن نقشه و پروانه ساختمانی می توانند برای تشکیل پرونده و کسب اطلاعات بیشتر به بنیاد مسکن محل سکونت خود مراجعه کنند. وی صدور نقشه ساختمانی رایگان توسط مهندسان اداره کل بنیاد مسکن استان را از برنامه های تشویقی اجرای این طرح ذکر کرد و ادامه داد: با دهیاری ها و شهرداری ها، در مناطق تحت پوشش این طرح هماهنگی صورت گرفته است. معاون امور بازسازی و مسکن روستایی استان البرز یادآور شد:ازسال 84 تاکنون طرح بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، حدود هفت هزار پرونده به بانک های

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود