2 شهریور 1399
شماره خبر: 240788

نکات و راهکارهای اثربخشی ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاه

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نکات و راهکارهای اثربخشی ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاه


در نشست مشترک رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان البرز و واحد کرج با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، نکات و راهکارهای اثربخشی ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاه بررسی شد.
در نشست دکتر محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با سردار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز، ضمن تاکید بر اهمیت درس دفاع مقدس در زنده نگاه داشتن فداکاری ها و ایثارگری های شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، راهکارهای اثربخشی بیشتر درس دفاع مقدس در دانشگاه به بحث و بررسی گذاشته شد.
دکتر محمدحسن برهانی فر در این نشست گفت: امروز چشم امید خانواده های شهدا، ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس نسبت به زنده نگهداشتن و حفظ آثار و فرهنگ غنی به جا مانده از دوران پرافتخار دفاع مقدس به مجموعه های فرهنگی کشور می باشد و دانشگاه آزاداسلامی به عنوان یکی از مهمترین مجموعه های فرهنگی در استان البرز سعی بر انجام این رسالت معنوی به بهترین شکل ممکن دارد تا این گنجینه عظیم و گران‌بها را به آینده سازان و نسل های آینده ایران اسلامی منتقل نماید. وی با اشاره به اینکه دانشجویان امروز دانشگاه ها جنگ را به چشم خود ندیده اند تصریح کرد: این دانشجویان پس از ورود به دانشگاه با گذراندن دروسی همچون دفاع مقدس ضمن آشنایی با این حماسه تاریخی، به آگاهی در خصوص وقایع اجتماعی و سیاسی و مسائل روز کشور و جهان نائل می شوند. رئیس واحد کرج ضمن بیان تاثیر چشمگیر تعامل موثر میان استاد و دانشجو در دروس معارفی نظیر دفاع مقدس؛ بر نیاز به پاسخگویی به چالش های موجود ذهنی در امور سیاسی و عقیدتی جوانان توسط اساتید مجرب و متعهد تاکید کرد.
دکتر برهانی فر با بیان ظرفیت های بین المللی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ابرازامیدواری کرد با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز و با بهره گیری از این امکانات و فضای موجود، بستری برای معرفی دفاع مقدس به دانشجویان غیرایرانی و خارجی و حتی مسئولین دانشگاه های خارجی که در تعامل علمی با واحد کرج هستند ایجاد شود. سردار ابوالفضل اسلامی نیز با تاکید بر اینکه تمامی مسئولین فرهنگی کشور- اعم از مسئولین اجرایی و آموزشی - می بایست فرهنگ دفاع مقدس را سرلوحه انجام وظایف خود قرار دهند، گفت: حفظ این فرهنگ، به منزله حفظ حماسه های تاریخی انقلاب اسلامی و بقای استقلال میهن اسلامی است. وی همچنین با استقبال از فعالیت های برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، تاکید کرد: امروزه دانشگاه ها نیاز به وجود کتاب هایی به زبان انگلیسی و عربی در زمینه معرفی چهره واقعی دفاع مقدس و انعکاس حقایق آن به دانشجویان خارجی دارند در این نشست همچنین برخی از موانع و مشکلات موجود در به کارگیری اساتید تجربه درس دفاع مقدس در دانشگاه به دلیل بازنشستگی مطرح و راهکارهای قانونی برای حل این مسائل پیشنهاد و بررسی گردید. لازم به ذکر است در نشست مذکور دکتر علی عزیزخانی مدیر گروه معارف اسلامی و جمعی از اساتید و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز نیز حضور داشتند که ضمن ارائه گزارش هایی به بیان پیشنهادهایی در خصوص کلیات نشست پرداختند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود