14 آبان 1390
شماره خبر: 2414

برای اولین بار؛ کمیسیون ماده 38 بین کلانشهر های کشور در کرج شکل گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برای اولین بار؛ کمیسیون ماده 38 بین کلانشهر های کشور در کرج شکل گرفت

شهردار کلانشهر کرج گفت: کمیسیون ماده 38 بین کلانشهر های کشور برای اولین در کرج شکل گرفت.
سید علی آقازاده با ابیان این مطلب افزود: کمیسیون ماده 38 با حضور شهردار، یک قاضی از دادگستری به انتخاب رئیس دادگستری و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج تشکیل می شود.
وی محور و هسته اصلی تشکیل این کمیسیون را رسیدگی به پرونده های حقوقی شهرداری ذکر و بیان کرد: بررسی پرونده های حقوقی شهرداری توسط این کمیسیون موجب تسهیل در روند رسیدگی این پرونده های حقوقی می شود.
این مسئول بیان کرد: این اقدام همچنین سبب می شود مسیر طولانی رسیدگی پرونده ها به حداقل ممکن برسد.
آقازاده تاکید کرد: رای صادر شده از سوی اعضای کمیسیون با توجه به مباحث کارشناسی مطرح شده لازم الاجراست.شهردار کرج تعیین تکلیف پرونده هاي بلاتكليف و مختومه را از دیگر موضوع های قابل بررسی در کمیسیون ماده 38 ذکر کرد و افزود: هدايت صحيح پرونده هاي جرياني نیز از طریق این کمیسیون انجام می شود.
آقازاده با اشاره به اهمیت کار حقوقی و حساسیتهای این کار گفت: پیگیری پرونده های حقوقی و کیفری له و علیه شهرداری و انجام امور حقوقی اعم از تهیه و تنظیم لوایح نیاز به توجه دقیق دارد که این اقدامات با تشکیل کمیسیون به نحو مطلوب و اثر بخشی انجا می شود.
وی عملکرد این کمیسیون را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تشکیل کمیسیون ماده 38 نقش بسزایی در کیفیت لوایح و دفاعیاتی که به نفع شهر و شهرداری است، دارد.آقازاده اظهارامیدواری کرد که نتیجه حاصل از این کمیسیون ارائه راهکارهای مطلوب در خصوص رفع مشکلات حقوقی سازمان ها و مناطق شهرداری شود.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود