16 شهریور 1400
شماره خبر: 255748

کرونا در البرز با شیب ملایم کاهشی همراه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا استان البرز گفت: در حال حاضر بیماری با شیب ملایم رو به کاهش است، با ادامه این روند انتظار می‌رود ظرف دو هفته آتی آمار بستری‌ها کاهش یابد و پس از آن با کاهش آمار فوتی‌ها همراه باشیم.
مهرداد بابایی، سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا استان البرز، گفت: تا مادامی که آمار بستری‌های کرونایی در استان بالا باشد با آمار بالای مرگ و میر کرونا مواجه هستیم. سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا استان البرز بیان کرد: در حال حاضر بیماری با شیب ملایم رو به کاهش است، با ادامه این روند انتظار می‌رود ظرف دو هفته آتی آمار بستری‌ها کاهش یابد و پس از آن با کاهش آمار فوتی‌ها همراه باشیم. وی با بیان اینکه واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش آمار خواهد داشت، اظهار کرد: هیچ یک از واکسن‌ها ایمنی کامل ندارد از این رو تأکید داریم همچنان پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود، نباید رعایت نکات بهداشتی همراه با موج‌های کرونا کم و زیاد شود.
قلیان نکشید!
بابایی با اشاره به اینکه دغدغه تعطیلی مغازه‌ها و صنوف مختلف را داریم اما در شرایط بیماری چاره‌ای وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری قلیانسراها و چایخانه‌ها به هیچ وجه نباید فعالیت کنند، همچنین رستوران‌ها باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند. این مقام مسؤول همچنین در خصوص وضعیت واکسیناسیون، گفت: روند واردات واکسن با سرعت بالایی در جریان است و ظرفیت تزریق در سطح کشور و استان البرز افزایش یافته است.
نوبت به بالای ۴۵ ساله‌ها رسید
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه با ادامه این روند سرعت واکسیناسیون در آینده نزدیک چندین برابر خواهد شد، افزود: در حال حاضر افراد بالای ۴۵ سال با ثبت نام در سامانه و دریافت نوبت می‌توانند در مراکز واکسیناسیون حاضر شوند. این مقام مسؤول ضمن تأکید بر اینکه نباید بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه شود، یادآور شد: با کاهش سن اولویت‌های واکسیناسیون شاهد افزایش افراد همراه خواهیم بود از این رو توصیه می‌شود بدون نوبت مراجعه صورت نگیرد چرا که با ازدحام جمعیت مواجه می‌شویم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود